Alig fejeződött be a FIA WRC 2020-as szezonja két gyári csapat is gőzerővel tesztel, amelynek középpontjában az új, régi gumibeszállító a Pirelli 2021-es abroncsaival való ismerkedés és az autók “testreszabása” áll.
A Franciaország déli részén található Parti-Alpok hegyláncainak tesztpályáin tesztelő Toyota és Hyundai számos változtatással szerelték fel autóikat. Az M-Sport Ford csapatának összetétele jelenleg tárgyalás alatt van, ők januárban tesztelik a Pirelli abroncsait.
A Toyota Gazoo Racing mérnökei teljesen átalakították a Yaris WRC első sárvédőjében található aero alkatrészeket. A koncepció lényege, hogy az autó elülső részén kialakított elemek segítségével – fűrészfog alakú ajkak, nagyobb szárny elemek és a véglemezek – növeljék a leszorító erőt, illetve megakadályozzák a levegő kifelé áramlását és azt a szárnyak felé áramoltatva növeljék a levegő nyomást, amely ismételten növeli a leszorítóerőt – nagyobb tapadás, kisebb alulkormányozottság. Rovanperä és Ogier tesztelték a Yaris WRC-t, míg Evans csak januárban ül a volán mögé.
A Hyundai Motorsport aero csomagja első alkalommal a Kehala Ralli 2020 futamán mutatkozott Ott Tänak Hyundai i20 Coupe WRC-jén. A változtatás aerodinamikai célja, megegyezik a Toyota koncepciójával. A Hyundai módosította az elülső rész merülősík mélységét, amely fogazott és egy plusz véglemezt is hozzáadtak a a csomaghoz.
A tesztek eddigi tapasztalatai alapján, az új aero elemek tartósságán kell az alzanaui székhelyű csapatnak változtatni, mert a folyamatos sérülések miatt gyakran kellett azokat cserélni.
matezsoltee