A teszt is rali
Matics gumitesztelésre szánta a Baranya Kupát
Bár nem az Országos Ralibajnokság futama volt a Baranya Kupa, Matics Mihály és Zejda Viki hagyományosan rajthoz álltak rajta a Mitsubishi Lancer Evo IX-essel. Ezúttal gumikat teszteltek már a következő szezonra.
Szöveg: Mihályi Csaba
Az abszolút negyedik helyet szerezte meg a Matics–Zejda kettős a Baranya Kupán, a mitsubishis mezőnyben a második leggyorsabbak voltak, az N-es Lancerek között pedig a legjobbak, de most nem az eredmény volt a fontos, nem is a szokásos beállítások finomítása, hanem kizárólag a gumikra koncentráltak.
„Szerettem volna különböző gumikat kipróbálni, olyanokat, amikkel jövőre versenyezhetünk – mondta Matics. – Ezért minden körben másfajta gumikat tettünk fel. Hasznos tapasztalatot szereztünk és megmondom őszintén, még engem is meglepett mekkora a különbség az egyes márkák között.”
Természetesen a tesztelés mellett azért a versenyzői vénáját sem tudta elrejteni a páros. „Nem az eredmény volt a legfontosabb, mert akkor a leggyorsabb gumival kellett volna végig versenyeznünk, de az adott körülmények között mindig próbáltuk a legjobbat kihozni magunkból, és azt gondolom, hogy a mitsubishis mezőnyben meg is álltuk a helyünket. Kaptunk serleget is, nem mintha nem lenne otthon több száz belőle, de az új serleg, mindig új serleg. Heni (Matics felesége, aki minden versenyre elkíséri párját) egy kicsit morgolódott is, hogy hová fogjuk tenni, de azért csak megoldottuk valahogy” – mosolygott Misi.
A Baranya Kupa után két héttel Oroszlányban is rajthoz állt a páros egy sprintfutamon. Matics szeret alaposan felkészülni a versenyekre és két ORB-futam között is kihasznál minden alkalmat, hogy a Mitsubishivel mehessen. „Mindig lehet tanulni valamit, de a Baranya Kupát és Oroszlányt is kifejezetten a gumik kipróbálására használtuk. Hasznosak ezek a versenyek abból a szempontból is, hogy ne jöjjek ki a rutinból. Ilyenkor egy kicsit felszabadultabban tudsz menni, nem szoktam kockáztatni, de egy-egy gödrön bátrabban áttolom. Mindig elhatározom, hogy az ORB-n is ilyen felszabadultan versenyzek és ott sem kerülgetek minden gödröt, de amikor ott vagyok, akkor csak érzem, hogy akár defektet is kaphatunk. Nem tudom, hány tesztversenyen kellene rajthoz állnom, hogy ezt az ORB-futamokra is el tudjam engedni.”
A páros a Kassa Ralit kihagyja, legközelebb a Mecsek Ralin állnak rajthoz, ahova Matics új itinert szeretne készíteni. „A Baranya Kupán próbáltuk egyszerűsíteni az itinerünket, kihúzgálni belőle a felesleges információt, de a Mecsek Ralira teljesen újat írunk, csak az alapinformációkkal, amit a navigátor is el tud mondani és én is fel tudok fogni. Fehérváron próbálkoztunk hasonlóval, ott bejött, ezt szeretnénk továbbfejleszteni.”
A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:
Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit