…
13:57 – Rally2 – Michael Docherty továbbra is vezette a Rally 2 speciális versenyét az A break zónában. A dél-afrikai 2’45”-el gyorsabb volt Edgar Canetnél, Toni Mulec 6’30”-nál a harmadik, Jacob Argubright pedig egy másodperccel lejjebb a rangsorban.
13:55 – Challenger – Nicolás Cavigliasso továbbra is a csúcson van, de Paul Spierings megelőzte Pau Navarrót a második helyre a 414 km-nél, 3′14 hüvelykkel lemaradva az éllovastól. A Challenger kategóriában az előző szezonban tizedik Spierings hetedik Dakarján vesz részt, a negyediken négy keréken. A holland a maga javára tette fel a paklit azzal, hogy csatlakozott a Rebellionhoz: “Erősebbek vagyunk, mint valaha”, ahogy a Dakar rajtja előtt fogalmazott.
13:53 – RallyGP – Az éllovasok 15 óra után értek el az első brékzónához. Folytatják a különlegeset, még mindig Daniel Sanders irányít, 2′32″-rel Ricky Brabec és 4′03″-val Ross Branch előtt. A bónuszokat figyelembe véve a Motswana körülbelül 30 másodperccel van lemaradva az amerikaitól.
13:50 – Ultimate – Yazeed Al Rajhi megőrzte 1 perces előnyét Nasser Al Attiyah előtt a 491km-nél. Nani Roma, aki harmadik volt az előző időellenőrzésen, időt veszített, és most 7′20 hüvelykkel lemaradva áll az lllovas mögött, így Yacopini a harmadik helyre léphet fel. Mattias Ekström 8′26″ hátránnyal zárja a top 5-öt, megelőzve Toby Price-t, aki 10′44″-el van lemaradva. A virtuális tabellán Al Rajhi átvette a vezetést Al- Attiyah előtt.
13:05 – SSV – Jeremías González Ferioli és “Chaleco” López fájdalma Florent Vayssade nyeresége. A francia feljött a harmadik helyre, 9′41″-rel csapattársa, Xavier de Soultrait mögött. A Sébastien Loeb Racing másik pilótája, Brock Heger a második helyen cirkál, 2′53 perccel hátrébb, így a teljes Polaris top 3-ba került az SSV-ben.
13:03 – Challenger – Nicolás Cavigliasso a 373. km-en is a leggyorsabb időt érte el. Az argentin 5′03″ perccel vezet Pau Navarró előtt, Paul Spiering pedig 5′58″-val. Miután az előző időellenőrzésnél (325. km) több mint 12 perces hátrányban volt, Dania Akeelnek sikerült tíz perc alá csökkentenie hátrányát, most 9′26 perccel áll Cavigliasso mögött. Gonçalo Guerreiro az ideiglenes top 5-ötben, 11′47 perccel lemaradva.
13:00 – Ulimate – Yazeed Al Rajhi vezet 414-es kilométernél, 1′10 perces előnnyel Nasser Al Attiyah előtt, aki egy percet nyert az előző időellenőrzés óta. A virtuális összetettben jelenleg a Dakar ezen szakaszában vezető Nani Roma a harmadik, 3′14 hüvelyk hátránnyal. Juan Cruz Yacopini a negyedik helyen áll, 4′21 perces hátrányban. A tavaly tizennyolcadik helyen végzett argentin bízik benne, hogy “nagyszerű Dakarja lehet”.
12: 32 – Kamion – Mitchel van den Brink, miután a speciális verseny korai szakaszában elveszítette a talajt, folyamatosan visszakapaszkodik. A prológot és az 1. szakaszt győztes holland 30 másodpercet borotválkozott le Aleš Loprais-tól a 325-ös kilométernél, így mindössze 3 percre csökkentette hátrányát.
12:30 – Ultimate – Úgy tűnik, Sébastien Loeb bajban van. A Dacia pilótája a 409-es kilométernél állt meg először, ahol csatlakozott hozzá csapattársa, Cristina Gutiérrez. Sikerült újra elindulnia, de röviddel ezután megtorpant, mielőtt ismét elindult. Jelenleg a 413-as km-nél lévő tankolónál van.
12:00 – Kamion – Zala 9 percet veszít – Vaidotas Žala átadta Aleš Lopraisnak a különleges irányítását. A litván most 9′15 perccel van lemaradva cseh riválisától. Martin Šoltys, aki az 1. szakaszt a dobogón kívül ért célba, a második 2′08″-nál, Martin Macík pedig további 12 másodperccel hátrébb. Mitchel van den Brink 3′33″-on belülre lépett az élen, miután korábban elvesztette a helyét.
12:00 – Rally GP – A 413-as km-nél Sanders őrzi dübörgő tempóját, 2′10″- percre növelte előnyét Brabechez és 4′13″-ra Branchez képest. Az első kiszállási zóna a 491. km-re van beállítva, a következő idő ellenőrzése az éllovasok számára.
11:41 – Rally GP – Daniel Sanders továbbra is tartja a tempót! Ő volt a leggyorsabb 360 kilométernél. 1′58″ perccel vezet Ricky Brabec előtt és 4′02″ perccel Ross Branch előtt. A virtuális tabellán ezen a ponton az ausztrál szilárdan tartja magát az élen 4′20 perccel az amerikaival szemben és 6′20″ perces előnnyel a botswanaival szemben. Még több mint három óra különlegesség van hátra a mai napból..
11:45 – Ultimate – Sainz újra mozgásban! Carlos Sainz körülbelül 20 percet állt, miután felborult és megrongálta Raptorját, de újra mozgásban van. Folytatja! Ezekben a percekben “sántikált át” a 373-es ponton 43′14 perces hátrányban Al Rajhival szemben.
10:28 – Rally GP – Az 1. szakasz győztese, Daniel Sanders volt az utolsó Rally GP versenyző ma reggel (huszadik). 320 km-re a speciális, az ausztrál felzárkózott az élmezőnyhöz. Ricky Brabechez és másokhoz csatlakozik az utat nyitó versenyző számára elérhető bónuszok és a 15 másodpercen belüli bónuszok összegyűjtésében. Várható, hogy a Dakar éllovas előnye stabilizálódni fog az elkövetkező percekben, mivel most el kell szakadnia ahhoz, hogy felrázza a versenyt. Sanders 2′12 másodperccel megelőzi Brabecet és 4′15 másodperccel Brabecet.
09:46 – RallyGP – Sanders a parancsnok a dűnék után – Rally GP – A vezető csoport maga mögött hagyta a dűnéket. Quintanilla, Cox, Santolino, Michek, Svitko és Cornejo mind felzárkóztak a VBA-hoz a verseny élén, és időbónuszokat szednek be. Daniel Sanders továbbra is a leggyorsabb ember, 1′15″-rel Ricky Brabec előtt, 2′56″-kal Ross Branch előtt. A KTM, a Honda és a Hero a három gyártó, akik megvilágítják a 48 órás krono színpadot. Brabec kísérete vele van, míg Sandersnek és Branchnek maguknak kell gondoskodniuk.
Ultimate kategória ma történései
10:05 – A kategória mezőnye elhagyta a 48 Chrono szakasz 288 kilométerét
06:50 – Yazeed Al Rajhi az eddigi leggyorsabb időt érte el a 42-es kilométeren, 11 másodperccel Nasser Al Attiyah és 22 másodperccel Guy Botterill előtt. Mattias Ekström a Ford Raptor éllovasa a negyedik helyen, 23 másodperccel hátrább. A kilencedik Toby Price az első pilóta, aki több mint egy percet hátrál, miután ma reggel tizenkettedikként rajtolt.
A 48 órás Chrono szakasz úttörő formátumát a 2024-es futamon mutatták be, egy egyszerű koncepcióval: zsonglőrködni kell a kitartás és a teljesítmény kettős kihívásával, miközben két nap alatt ezer kilométernyi sivatagot kell leküzdened.
Amikor helyi idő szerint óra ötöt üt, a versenyzőknek meg kell állniuk a következő, legközelebbi hat pihenőhelyek egyikén, (lásd a térképet). A helyszínt a háború köde fogja beborítani, a versenyzők pedig el lesznek vágva a külvilágtól. Az emberek figyelik az újonnan érkezőket, találgatják a hiányzók veszteségeit… De semmi sem biztos. Nem marad más hátra, mint élvezni a csillagos ég alatt táborozás élményét, miután a közvetlen riválisokkal megosztott spártai vacsoráikat. Másnap reggel a rajtparancsokat hajnalban adják ki az egyes pihenőhelyeken, így a versenyzők és a pilóták a szakasz hátralévő részét úgy teljesíthetik, hogy a gépeiket nem terhelik túl a törésponton. A rally-rally-rally élményének kvintesszenciája vár így a mezőnyre.
A 48 órás krono szakasz második része változatosabb terepen zajlik majd Bisha északi részén. Bár a dűnék nem olyan félelmetesek, az általános nehézség nagyjából változatlan marad. A legtöbb induló naponta körülbelül száz kilométernyi dűnével fog megküzdeni. Ez a két rész lesz az első alkalom, hogy a motorosok (FIM) és a többi kategória (FIA) szelektívje különböző pályákon fognak zajlani. A motorosok anélkül nyomulhatnak majd előre, hogy folyamatosan a visszapillantó tükrökbe kellene nézniük, hátha előzésre készülő autók jeleit látják. Eközben a navigátorok még fontosabb szerepet kapnak, és hagyhatják, hogy navigációs képességeik beszéljenek.