augusztus 3, 2024
Toyota Motor Corporation
GAZOO Racing Company
Rally Finnország: 3. nap
Rovanperä és a TOYOTA GAZOO Racing közeledik a hazai győzelemhez
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team versenyzője, Kalle Rovanperä a Rally Finland leghosszabb napján tovább növelte előnyét, és 44,2 másodperces előnnyel vezet a csapattársával, Sébastien Ogier-vel szemben a hazai verseny utolsó napja előtt.
A Rally Finlandon megszokott módon a szombati nap a Jyväskylätől délnyugatra, Jämsä közelében található klasszikus utakon vezetett a csapatoknak, két körön keresztül, három szakaszon, összesen 144,22 versenykilométeren. Ez magában foglalta a legendás Ouninpohja visszatérését 2017 óta először: ez egyben a rali leghosszabb szakasza is a maga 32,98 kilométerével.
Rovanperä nyolc másodperces előnnyel kezdte a napot csapattársa, Elfyn Evans előtt, és a délelőtti kör során mindhárom szakaszt megnyerte. Figyelemre méltó, hogy Ouninpohja-ban a szakaszgyőztes előnye mindössze 0,1 másodperc volt Ogier-vel szemben. Ennek ellenére a délelőtti szervizre visszatérve Jyväskyläbe 21,9 másodperces előnyre tett szert, és délután további két szakaszgyőzelmet aratott, amivel több mint megduplázta ezt a különbséget.
Mivel Rovanperä és Ogier a szombati nap végén az első két helyen állt, a TGR-WRT ismét a maximális gyári bajnoki pontok megszerzésének irányába halad a rali első szakaszától.
Evans volt a legközelebb Rovanperä tempójához a délelőtti első szakaszon, de a második teszten csalódnia kellett, amikor egy sérült kardántengely miatt jelentős időt veszített. A napközbeni szervizelés során kiderült, hogy a sérülés más alkatrészeket is érintett, amelyeket szintén ki kellett cserélni, ami 2 oerc 40 másodperces büntetést eredményezett a 40 perces szervízidő túllépése miatt. Miután a nap utolsó szakaszán a pontszerző helyeken kívül végzett, Evans autóját kiállították, és holnap az újraindítás szabályai szerint tér vissza.
Sami Pajari hazai pályán folytatta lenyűgöző Rally1-es debütálását. A napot a harmadik legjobb idővel zárta Ouninpohja második szakaszán, és összességében az ötödik helyen végzett. Takamoto Katsuta, aki a pénteki nap korai befejezését követően, miután megsérült, ma reggel az újraindítás szabályai szerint tért vissza, és hamarosan két 1-3-as helyezett időt ért el, amikor visszatért a ritmusba a hazai utakon.
A csapatfőnök Jari-Matti Latvala továbbra is a második helyen áll a WRC2-ben, összességében pedig a hetedik a TGR-WRT által indított GR Yaris Rally2-vel.
Kaj Lindström (sportigazgató)
“Vegyes érzéseink vannak a mai nap végén. Egyrészt a szombati nap végére elért kettős vezetés jó hír a csapat számára, de Elfyn autójának problémája nem; ma nagyon fontos, értékes pontokat veszítettünk el a részéről. Nagyszerű teljesítmény volt mind Kalle, mind Seb részéről – és Elfyn részéről is, egészen a problémájáig. De az összes versenyző jól teljesített ezeken az igényes szombati szakaszokon, beleértve Samit és Taka-t is. Szóval összességében ez egy jó, erős nap volt az eddig megszerzett maximális pontszámmal, de azt is tudjuk, hogy holnap rengeteg pont vár ránk, amire rá kell hajtanunk.”
Kalle Rovanperä (69-es versenyautó)
“Elég hosszú és nehéz nap volt. Reggel sokat esett az eső és saras volt a pálya, de tovább nyomtuk, és a vezetésünk tiszta maradt – ez volt a legfontosabb. A reggeli 0,1 másodperces különbség Ouninpohja-ban köztem és Seb között azt mutatja, hogy mindketten elég gyorsan vezettünk, és nem sok tartalék maradt! Délutánra még jobb volt a beállításunk; egy kicsit jobban éreztem magam az autóban, és még jobb szakaszidőket tudtunk elérni, így eléggé élveztem a dolgot. A holnapi nap még mindig elég trükkös lesz, különösen a Laajavuori Power Stage, de megpróbáljuk a legjobbunkat nyújtani és hazahozni mindent, ami csak tudunk..”
Elfyn Evans (33-as versenyautó)
“Ez a reggel egész jól indult, de a második szakaszon, egy kereszteződésbe érve elvesztettük a hajtást az egyik kerékről, és megpördültünk. Onnantól kezdve már csak az volt a feladatunk, hogy az autót újra üzemképessé tegyük. A csapat jó munkát végzett, hogy ebédidőben megjavítsa az autót, de több munkájuk volt, mint amire számítottunk, és aztán a délután már csak arról szólt, hogy megpróbáljunk tisztán végigmenni. Túl nagy volt a különbség ahhoz, hogy behozzuk a pontszerző helyeket, így most meg kell próbálnunk megmenteni, amit csak lehet a holnapi napból.”
Sébastien Ogier (17-es versenyautó)
“Megpróbáltunk ma biztonságban maradni, és megerősíteni a csapat kettős győzelmét. Nehéz délelőtt volt a tapadási viszonyok miatt, különösen délelőtt, amikor néhány szakasz új volt számomra, és egy kicsit hiányzott az önbizalmam. Ouninpohja elképesztő volt, de a másik két szakasz még mindig nedves volt az esőzések miatt, és csúszós körülmények voltak. Nem lehet annyira élvezni ezeket a szakaszokat, de túljutottunk rajtuk, elvégeztük a ma szükséges munkát, és Kalléval együtt azon vagyunk, hogy maximális pontot hozzunk a csapatnak. A holnapi cél egyszerű: teljes erőbedobással kell hajtanunk, csak így tudjuk teljes mértékben kihasználni az eddigi teljesítményünket.”
Takamoto Katsuta (18-as versenyautó)
“A mai szakaszok nagyon szépek voltak, különösen Ouninpohja, amit nagyon élveztünk. Nem volt könnyű, különösen a második szakaszon, ahol az eső miatt trükkösebbek voltak a körülmények. Nem ez volt a legkényelmesebb vezetés, de az autó jól működött, és a reggeli körön sikerült néhány jó időt elérnünk. Már csak az autóban lévő érzésen kell tovább dolgoznunk, és vasárnap néhány jó pontot kell megcéloznunk.”
Sami Pajari (5-ös versenyautó)
“Ma könnyebb volt tanulni az autót. Az időjárási körülmények sokkal egyenletesebbek voltak, még némi esővel együtt is, így élvezhettem a szakaszokat, jó érzéseket szereztem az autóval és növelhettem az önbizalmamat. Ouninpohja igazán beváltotta a hozzá fűzött reményeket: szépek voltak az érzések, és nagyon szép futamot teljesítettem. De azt is látom, hogy hol van a kis különbség Kalle-hoz képest. Mindig keresni kell azokat a területeket, ahol javulni lehet, és valami újat kell találni. 33 kilométeren csak öt másodpercet veszítettünk, de még mindig azon dolgozunk, hogy minden kanyar tökéletes legyen.”
A harmadik nap végeredménye (szombat):
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2:03:53.8 ó
2. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +44,2 s
3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1:23.8 p
4. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1:49.7 p
5. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2:19.2 p
6. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +7:32.4 p
7. Jari-Matti Latvala/Juho Hänninen (Toyota GR Yaris Rally2) +8:20.0 p
8. Lauri Joona/Janni Hussi (Škoda Fabia RS Rally2) +8:52.4 p
9. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +8:57.7 p
10. Mikko Heikkilä/Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2) +9:04,8 p
22. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +19:17.5 p
46. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +52:30.5 p
(Eredmények szombaton 21:00 órától, a legfrissebb eredményekért látogasson el a www.wrc.com oldalra )
Mi következik?
A rali utolsó napján, vasárnap két alkalommal halad át a Sahloinen-Moksi – a 2023-as évhez képest fordított irányban futva – és egy másik visszatérő ikon, Laajavuori. Az utóbbi szakasz két köre alkotja a rallyt lezáró Power Stage-et, ahol a vasárnapi szuperpontok értékelésben elért elsőségért járó hét ponton felül akár öt extra pont is elérhető lesz.