A Monster Energy, Oliver Solberg, Ott Tänak és a Ford Puma WRC azok a “szavak” amelyek alaposan felkavarták FIA WRC 2023-as pilótakeringőjét.
A Toyota Gazoo Racing és a Hyundai Motorsport már megnevezte pilótapárosait, míg az M-Sport Ford csapata még mindig folyamatos tárgyalásban van leendő versenyzőivel. Eközben felrebbent a hír, miszerint Oliver Solberg a Markko Märtin, Ott Tänak nevével fémjelzett Red Grey csapatban folytatná WRC karrierjét egy privát Ford Puma Rally1 volánja mögött.
A svéd Värmlands Folkbladet magazinban a korábbi rali-világbajnok lehűtotte a kedélyeket,miszerint a fiának Olivernek meg kell elégednie a WRC2 kategóriában a következő szezonban.
„Nem arról van szó, hogy egy R5-ös autóval indulunk-e a világbajnokságon, hanem arról, hogy minél több ralit szeretnénk teljesíteni. Olivernek van néhány lehetősége. Most ki kell választanunk a megfelelőt.”
Ebben az interjúban Petter Solberg egyértelműen véget vetett azoknak a pletykáknak, amelyek arról szólnak, hogy a fia és Ott Tänak csapatával elkötelezi magát a Rally1 mellett a következő szezonban.
„Nagyon jó lett volna Tänakkal együtt versenyezni, de sajnos a Fordnak nincs lehetősége, hogy minket szerződtessen. Tehát jobb, ha lejjebb megyünk [WRC2 ].
A cél az, hogy 10-13 ralit teljesítsünk a világbajnokságon, és megnyerjük a WRC2-t. Ne feledjük, hogy Oliver még csak 20 éves. A futamok száma a szponzorok számától függ.”
Végül az egykori világbajnok pilóta nem habozott ismét kritizálni a Hyundai csapatot, fia egykori csapatát.
„Szerintem mindenki megérti, milyen rossz a helyzet, amikor azt láttuk, hogy Tänak elhagyta a csapatot. Amikor a főnök (Andrea Adamo) elhagyta a csapatot, minden megbolondult. Ez az év messze nem volt jó, mint amilyen lehetett volna.”
matezsoltee