Kurtos Robi és Szegedi Máté nagy elánnal készül a Szombathely Ralira. Jónak tartják a pályákat, de a biztonság kedvéért teljesen bepáncélozva állnak a rajthoz.
Megtörtént a Micu átépítése az első murvás versenyre?
– A biztonság kedvéért lepáncéloztuk a kocsit, megemeltük, kicseréltük a gátlókat és a fékeket. Nekünk ez is elég volt, mert, ha úgy nézzük csak tegnap előtt lett kész igazából. Próbáltunk úgy variálni, hogy ha nem muszáj, akkor a másik murva verseny előtt már ne nagyon kelljen majd piszkálni, de az is változhat. Majd most derül ki az első murvás versenyen, hogy jó lesz-e így vagy sem Veszprémre. A Katlanra úgy gondolom kell is a magassága a kocsinak, hogy ne essen orra.
Kategória nem csappant meg, mint másoknál?
– A miénkkel általában nem szokott gond lenni. Mindig vagyunk olyan 12-13-an, most 9-en, ha jól emlékszem. Az még mindig jó, lesznek ellenfelek szerencsére. Mi is csatázni megyünk mindig, ez motivál minket versenyről versenyre.
Holnap indultok a teszten?
– Igen, most úgy terveztük, hogy megyünk, mert mégis csak ez az első murvás futam idén. Nem árt, ha megtapasztaljuk merre hány méter lesz az előre. Ma este átvesszük az itinert, reggel pedig kezdhetünk azonnal a pályabejárással, aztán megyünk a hivatalos tesztre. Pénteken folytatjuk, amit elkezdtünk, itinert írunk, aztán a srácok megcsinálják az átvételeket, este pedig rajtceremónia. Kvalifikáció is lesz, de megint csak az első 15 autónak, mint tavaly. Ők annyival többet mennek másokkal ellentétben a Katlanban. Szombaton reggel pedig már indul a móka, ahol reméljük jól szerepelünk és vasárnap folytathatjuk, ahol előző nap abbahagytuk a megmérettetést.
Nem kevés a gyorsasági szakasz az egri 20-hoz képest?
– Nem, az egri volt egy hosszú verseny, de azzal sem volt semmi gondunk, élveztük. Most csak 10 szakasz lesz összesen a két napon, 137 km. A murva általában ennyi szokott lenni. De ez is kiveszi az emberből a kraftot. Első murvás verseny, nyeljük a port, izzadunk majd, mint állat a melegtől, fárasztó lesz ez az öt nap, de mi szerintem soha nem tudunk betelni a ralival.
Hányadik hely lett beprogramozva a Mitsubishibe a Szombathely Ralira?
– Vannak, akikkel fel tudjuk venni ezzel a technikával a versenyt és vannak, akikkel már nem. Mindig reálisan próbáljuk elhelyezni magunkat valahol, aztán vagy összejön vagy nem. Több opció nem nagyon van. Végig akarunk menni, céldobogóban örvendezni a többiekkel, és ha megajándékoznak minket egy dobogós hellyel, csak nem fordítunk tán hátat. Reméljük ez lett programozva a gépbe, mi úgy készülünk, de tudod „Nyugtával dicsérd a napot”.
Reklámpartnerünk:
East Motorsport; Foam-System Kft. – Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.; Len-Véd Kft.; Alpha Machine Kft.; Jancsika;
Szöveg: Tiba Anita