A pilóták kényelme egyelőre a múlté a rali-világbajnokságban. Ezt állítja a Hyundai Motorsport belga pilótája Thierry Neuville.
A Hyundai pilótái kevesebb időt tölthettek a ’22-es autóban, mint riválisaiknak versenyzői, miután az új fejlesztésű i20 N Rally1 tesztelése később kezdődött.
A tesztbalesetét követően Neuville bevallotta, hogy még mindig kevés tapasztalattal rendelkezik az új autóval kapcsolatban. Azóta azonban további két napot teljesített az i20 N Rally1 volánja mögött.
“Nagyon sok ismeretlen tényező vár ránk a következő szezonban. Sikerült már számos tesztkilométert teljesítenem, de ez még mindig kevés ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy 100%-ban felkészültnek érzem magam. Azt hiszem, ezt senki sem mondhatja el közülünk.”
“A korábbi baleseteim, nem nagyon zavartak” – mondta Neuville. “Amikor újra az autóban ülök, a sisakkal a fejemen… Voltak már korábban is baleseteim, de azok nem változtatták meg a hozzáállásomat bármilyen versenyhez is. A cél [a győzelem] ugyanaz marad, mint korábban.“
“A baleset” – mondta – “semmilyen módon nem befolyásolja a véleményemet ezekről az autókról [vagy] a technikai szabályokról.”
“Soha nem kritizáltam, hogy hibrid autókkal folytassuk. Csak azt kritizáltam, hogy eltávolítottak néhány olyan technikai funkciót, amelyeken nem csak érdekes dolgozni, de lehetőséget adtak nekünk, versenyzőknek, hogy tökéletesen beállítsuk az autót a vezetési stílusunkhoz. Ez egy olyan szempont [a 2017-2021-es rallyautó-világbajnokságon, amely] szintén a mi kényelmünket segítette az autók vezetésében.”
matezsoltee