A WRC ORLEN 80. Lengyel Rally éllovasa az Andreas Mikkelsen – – Torstein Eriksen páros – Hyundai i20 Rally1 Hybrid. A nap során 5 versenyző tudott szakaszt nyerni – Mikkelsen – Neuville 2-2 szakaszt, míg Rovanperä – Katsuta – Fourmaux trió 1-1 szakaszon bizonyultak a leggyorsabbnak. A nagy vesztese a mai napnak Ott Tänak, aki az első gyorson közel 190 km/h sebességgel szarvassal ütközött. A holnapi napon 124. 1 kilométer szerepel a programban hét gyorssal. Az első három pilóta 2 másodpercre van egymáshoz képest. Komoly harcok várhatóak minden másodpercért, minden helyezésért.
Andreas Mikkelsen: “Ez egy jó nap volt Lengyel Rallyn. Kár, hogy nem tudtunk több szakaszt teljesíteni, de összességében egy pozitív nap volt. Túlságosan óvatos voltam a hosszú szakaszon a délelőtti szerviz után: Hozzászoktam a Rally2-es autókhoz, ahol nagyon óvatosnak kell lenned a kátyúkban, de ezekkel a gumikkal csak úgy bedobhatod az autót. Ez az egyik tanulság, amit a jövőre nézve hasznosítani tudok; szeretem ezt a versenyt, és holnap harcba akarok szállni a srácokkal. Ez egy igazi csata lesz, ahol nem lesz úttisztítás, és a legjobbak előttem indulnak, szóval egy teljesen más nap lesz, mint a mai.”
1. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 59:43.7
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1.8
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2.0
4. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +7.5
5. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +7.7
6. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +21.3
7. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +29.8
8. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +32.3
Kalle Rovanperä
“Ma reggel minden eléggé trükkös volt számomra a felkészülésünket tekintve, még annál is jobban, mint amire számítottam. A felkészülési idővel, ami rendelkezésünkre állt, és miután ilyen hosszú ideig nem vezettünk gyors ralin vagy akár teszten, nem volt könnyű jó és pontos itinert készíteni erre a sebességre. Csak próbáltam megtalálni azt a tempót, amiben jól éreztem magam, és hiba nélkül befejezni az első kört. Aztán délután sikerült megmutatni a tempónkat, és így sokkal élvezetesebbé vált a futam. Azt hiszem, mindent megtettünk, amit tudtunk, tiszta nap volt, hiba nélkül, és a pozíciónk mindent figyelembe véve nem rossz ma este. Holnap remélem, hogy az első áthaladásnál erősebbek leszünk, és meglátjuk, mire leszünk képesek.”
Elfyn Evans
“Elég jól indult a reggel, kezdtünk hozzászokni ezekhez a nagy sebességű szakaszokhoz. A tapadás eléggé változékony volt, és nehéz volt megítélni, de minden rendben működött az autóban, és a sebességünk is rendben volt, figyelembe véve az útviszonyokat és a takarítást, amit el kellett végeznünk. A délután is elég hasonló volt, de sikerült közelebb kerülnünk az élmezőnyhöz, és összességében egy elég tiszta nap volt, hiba nélkül. Meglátjuk, mi lesz holnap – az időjárás, hogyan változhat meg az éjszaka folyamán, mert ha sokat esik az eső, az nyilvánvalóan nehezebbé teszi a dolgokat.”
Ott Tänak
“Nagyon balszerencsés volt a mai nap. Visszanézve a fedélzeti felvételeket, egyenes szakaszon voltunk, de a bokorból előbukkanó szarvas és az ütközés között mindössze 0,26 másodperc telt el. Nem volt idő reagálni és elkerülni a helyzetet. A nyitó szakasz nagyon laza murván nem volt a legkönnyebb, de az első kilométereken jól éreztük magunkat az autóban. Csalódást okoz, hogy korán befejeztük a versenyt, de harcosan térünk vissza, azonban nem lesz könnyű dolgunk. Látjuk, hogy az útnyitással sok időt veszítünk, így nehéz feladat lesz megszerezni azokat a szupervasárnapi pontokat, de biztosan mindent megteszünk majd.”
matezsoltee