Lenyűgöző pillanatok várnak az M-Sportra a japán évadzárón

Lenyűgöző pillanatok várnak az M-Sportra a japán évadzárón

MEGOSZTÁS

Az M-Sport Ford World Rally Team nekivág a 2023-as FIA Rally Világbajnokság szezonjának, a kontinenseket átszelve a Japán Rally festői szakaszainak.

Japán technikás aszfaltja várja az M-Sport legénységét, Aichi és Gifu régiók trükkös hegyi szakaszai és látványos tájai képezik a várva várt futam hátterét. Vitathatatlanul a WRC naptár legfotogénebb ralija idén, Japán lenyűgöző tájait látványosabbá teszik a szűk és kanyargós szakaszokon található lélegzetelállító őszi színek.

Bár gyönyörű, az évszak további kihívást jelent az időjárási viszonyok tekintetében. A WRC szezonzáró versenyén a gumistratégia szerepel a középpontban, és a 304 versenykilométeren át tartó küzdelem során a csapatok izgalmakat és feszültséget ígérnek.

A futam csak a második ismétlése az új otthonában, Nagoyában, a rajongók csütörtökön egy teljesen új, kifejezetten a rallyra épített szuperspeciálban gyönyörködhetnek a Toyota Stadionban. Ezután a tipikus három napos akció következik, a szombati és vasárnapi gumiszerelési zónák pedig tovább növelik az autók és a gumiabroncsok igénybevételét.

Az előző két versenyen elért egymást követő dobogós helyezések után – a chilei epikus győzelemmel és az első Közép-Európa-ralin elért jól kiharcolt harmadik helyezéssel – Ott Tänak Japánban egy bűvésztrükkel szeretné befejezni a szezont. A tavalyi futamon  második helyezett Tänak és Martin Järveoja észt páros a japán rajongók által körülvett, látványos eseményen az M-Sporttal és a Pumával együtt szeretné befejezni a szezont.

A Ford Puma Rally1-ben Adrien Fourmaux is újra harcba száll, miután a 2023-as szezon során a Fiesta Rally2-vel lenyűgöző eredményeket ért el, Fourmaux a szezonzárón ismét a WRC élmezőnyében találja magát Alexandre Coria másodpilóta oldalán. A Közép-Európában nyújtott lenyűgöző teljesítménye után, ahol az RC2 kategóriában kategória győzelmet aratott, a francia jó helyzetben van, hogy visszatérjen az aszfaltra, és bemutatkozzon a Japán Rallye-n.

Grégoire Munster is visszatér a Ford Fiesta Rally2 megszokott ülésébe, miután két egymást követő versenyen indult a Puma Rally1-ben. A luxemburgi pilóta azzal a céllal vág neki a futamnak, hogy megismételje a tavalyi WRC2-es kategória győzelmét, és azt reméli, hogy nem csak az itt szerzett korábbi tapasztalataiból, hanem a Rally1 és Rally2-ben szerzett szezonbeli tapasztalataiból is profitálhat.

Richard Millener – csapatfőnök :
“Nagyszerű visszatérni Japánba, ez egy nagyon izgalmas ország és egy nagyon izgalmas verseny. A szakaszok idén még trükkösebbnek tűnnek, ami csak növeli a rali kihívását. Ez az utolsó versenyünk Ott-tal és Martinnal, így remélem, hogy folytatni tudják a jó eredmények sorozatát egy sorozatban harmadik dobogós helyezéssel, mielőtt minden jót kívánunk nekik a jövőre nézve.
Nagyszerű látni Adrient és Alexet újra a Puma Hybrid Rally1 autóban, és bár ez egy trükkös verseny lesz, hogy visszatérjenek a csúcs gépekbe, biztos vagyok benne, hogy képesek lesznek józan hozzáállással megközelíteni a ralit, és a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségből.
“Gregoire jó hangulatban érkezik a versenyre a Puma Hybrid Rally1 autóval rendezett legutóbbi két verseny után, és a tavalyi nagyszerű eredménye jó helyzetbe hozza őt, hogy kihasználja a lehetőséget. Nagyszerű lenne, ha ő és Louis a szezont minél magasabban fejeznék be.”

Ott Tänak :
“Nagyon várom már Japánt, nagy rajongója vagyok a helyi gasztronómiának, de a természet is gyönyörű az évnek ebben az időszakában, az éjszakák is elég hidegek. Japánban általában mély erdei utak vannak, amelyek nagyon technikásak és meglehetősen lassúak, de mivel keskenyek, nem igazán magas a tempó. A Közép-Európa Rallyn tényleg kihoztuk a maximumot, és a cél az, hogy Japánban jól fejezzük be a szezont”.

Adrien Fourmaux :
“Egész szezonban keményen dolgoztunk, tárgyaltam a csapattal, hogy indulhassunk Japánban, amiért nagyon hálás vagyok. Néhány napot már eltöltöttem itt, ez az ország csodálatos. Most leszek itt a futamon először, és az emberek nagyon kedvesek és tisztelettudóak, a kultúra pedig nagyon érdekes. A rali célja, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki ebből a lehetőségből, amit a csapat adott nekem. Majdnem egy éve nem vezettem Rally1-es autót, így óvatosnak kell lennem, és biztosítanom kell, hogy minden szakaszt befejezzünk, és a lehető legtöbb tapasztalatot szerezzük.”

Grégoire Munster :
“Nagyszerű emlékeim vannak a tavalyi Japán Rallyról, amikor megnyertem a kategóriámat, nagyszerű esemény volt, és különösen izgatottan vártam a visszatérést. Úgy érzem, azóta sokat fejlődtem versenyzőként. Sokat tanultam idén a Puma Hybrid Rally1 vezetéséről, és Közép-Európában tovább nőtt az önbizalmam. Ezen a hétvégén egy jó eredményre törekszem, mivel újra a Fiesta Rally2-ben ülök, szeretném megismételni a tavalyi eredményemet, de nem lesz könnyű dolgom, mivel nagyon kemény verseny vár ránk.”

M-Sport Media

./.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ