Késhegyre menő küzdelem a WRC 72° Svéd Rallyn – Evans vezet

Késhegyre menő küzdelem a WRC 72° Svéd Rallyn – Evans vezet

MEGOSZTÁS
Elfyn Evans (GB) Scott Martin (GB) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Sweden in Umea, Sweden on 15,February. 2025 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202502150239 // Usage for editorial use only //

Elfyn Evans úgy vág neki a Svéd Rally utolsó napjának, hogy a győzelem a tét – előnye a Toyota GAZOO Racing csapattársával, Takamoto Katsutával szemben mindössze 3,0 másodpercre csökkent, míg a harmadik helyen álló Thierry Neuville 6.3 másodpercre áll az éllovas mögött.

Evans, aki a szezonnyitó Rallye Monte-Carlo második helyezettje volt, a mai utolsó előtti szakaszon szűk 0,6 másodperces előnnyel indult, Katsuta azonos GR Yaris Rally1-esével szemben. A páros szinte elválaszthatatlan volt a délelőtti, nagy sebességű, jéggel terhelt szakaszokon Umeå közelében, de a délutáni szakaszon a wales-i pilóta 8,6 másodpercre növelte előnyét – részben Katsuta hibája miatt, aki a 12. szakaszon túllőtt egy kereszteződésen.

Amikor már úgy tűnt, hogy Evans átvette az irányítást, a lendület ismét megváltozott. Katsuta visszavágott a 14. szakaszon, és 6,0 másodpercre csökkentette a különbséget, mielőtt Evans a nap záró szakaszán leállította az autóját – így előnye tovább csökkent, mindössze 3,0 másodpercre.

Katsuta: „A kereszteződésbe érve elvesztettem a hátsó kerekemet, és fékezés közben egyszerűen leállt” – magyarázta. „Ez nem ideális.”

Az ötszörös dobogós Katsuta továbbra is első WRC-győzelmére hajt, de továbbra is megfontoltan közelített.

„Be akarom fejezni a ralit, ennyi” – mondta. „Meglátjuk. Beszélek a főnökeimmel a csapatnál, és meglátjuk, mit mondanak. Az biztos, hogy nagyon éhes vagyok sok mindenre, de sokszor láttam már magam túlságosan éhesnek, amikor ilyen helyzetben vagyok és aztán történik valami.”

Neuville, aki az ötödik helyről kezdte a napot, hatalmas lépéseket tett, hogy behúzza magát az élmezőny küzdelmébe. A regnáló világbajnok megelőzte Hyundai-csapattársát, Ott Tänakot, akit hűtőfolyadék-szivárgás hátráltatott, és a napot 6,5 másodperces előnnyel zárta az észt előtt, miközben mindössze 6,3 másodperccel maradt le Evans mögött.

„Ma este jól fel kell készülnünk, és holnap megpróbáljuk” – mondta. „Őszintén szólva elégedett vagyok a mai nappal. Azt tettük, amit tennünk kellett – jó volt a ritmusunk és kezeltük a kockázatot. Remélhetőleg holnap is ugyanez az érzésünk lesz.”

Adrien Fourmaux dobogós kihívása egy sorozatos balszerencse után meghiúsult. A francia, aki pénteken még határozottan benne volt a versenyben, időt vesztett, miután a 10. szakasz rajtja után azonnal megállt, hogy rögzítse a sisakszíját. A 11. szakaszon szakaszgyőzelemmel állt talpra, de a 12. szakaszon kicsúszott, és a Hyundai-ját egy hóbuckába temette, ami idő előtt vetett véget a napjának.

Kalle Rovanperä kihasználta a káoszt, és az ötödik helyre kapaszkodott fel a Toyotával, és a visszafogott pénteki nap után sokkal jobb szakaszokat teljesített. A kétszeres világbajnok 10,1 másodpercen belülre zárkózott Tänakhoz képest a vasárnapi, három szakaszból álló viadal előtt, Mārtiņš Sesks pedig hatodik lett az M-Sport Ford Puma Rally1-gyel.

Sesks túlélt egy késői ijedtséget, amikor a 13. szakaszon a halványuló fényben megpördült, de sikerült 12,2 másodperces hátrányban tartania a Toyota fiatal versenyzőjét, Sami Pajarit. Hátrébb a Ford pilóták, Josh McErlean és Grégoire Munster a nyolcadik és kilencedik helyen végeztek, míg a WRC2-t vezető Oliver Solberg zárta a top 10-et.

Vasárnap már csak három szakasz és közel 70 kilométernyi versenyhelyzet van hátra, mielőtt a Rally Sweden megkoronázza győztesét.

1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1
2. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +3.0
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +6.3
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +12.8
5. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +22.9
6. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +1:31.4
7. Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +1:43.6
8. McErlean/Treacy – Ford Puma Rally1 +2:05.8

./.

Evans: „Összességében a mai nap elég jól sikerült. Ez egy szoros küzdelem, és azt hiszem, szinte mindenkinek voltak hullámvölgyei valamikor. Csak az utolsó két szakaszon volt néhány apró hiba, ami elég sokba került: amikor ilyen szorosak az idők, nincs sok hibalehetőség. Az utolsó előtti szakaszon egy kicsit elvesztettem a vonalvezetést, az utolsó szakaszon pedig fékezés közben kilépett a hátsó rész, blokkoltam a kerekeket és leblokkoltam. Meg kell próbálnunk elkerülni az ilyen hibákat holnap. Minden adott, és izgalmas napnak ígérkezik.”

Rovanperä : „A mai nap határozottan sokkal jobb volt, mint a tegnapi. Tegnap este sokat dolgoztunk a beállításokkal, és elég jól éreztük magunkat a ma reggeli első szakaszon, amely szűk és technikás volt. Ott kényelmesen éreztük magunkat, és volt némi tempónk. Amikor a szakaszok szélesebbek, hosszú és gyors kanyarokkal, még mindig több pontosságra vágyom. Holnapra megpróbálunk mindent összerakni, amit ezen a hétvégén tanultunk, és arra törekszünk, hogy jó néhány pontot szerezzünk.”

Katsuta : „Kihívásokkal teli nap volt, de azt hiszem, elég erős napot zártam. Ma reggel nem voltam teljesen elégedett az autóban lévő érzéssel, délután pedig kicsit küszködtem a körülményekkel. Volt egy túllövésem, és vissza kellett tolatnom, de azt hiszem, utána sikerült visszanyernünk némi időt. A különbség nem nagy sem elöl, sem hátul, de jó érzés számomra, hogy ebben a pozícióban vagyok. A holnapi nap érdekes lesz, de megpróbálom folytatni azt, amit egész hétvégén csináltam, és meglátjuk, mi történik.”

Neuville: “A nap célja az volt, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz, és végül ezt sikerült elérnünk. Elégedett vagyok a teljesítményünkkel; lépésről lépésre tudtuk növelni a sebességet. Még mindig küzdünk egy kicsit a szakaszok közepén, de összességében úgy gondolom, hogy jó irányba haladtunk, és most már tudjuk, mit kell tennünk. Holnap extra pontokat kell szereznünk. Drukkoljunk, hogy holnap minden a mi irányunkba menjen, aztán majd meglátjuk.”

Tänak: “Ma reggel jobb érzésem volt a futóművet illetően, és onnantól kezdve csak javult a helyzet. Az első szakasz pozitívan alakult, de utána veszítettünk némi sebességet. A nap hátralévő részében mindent ki kellett maximalizálnunk, amit csak tudtunk. Néhány szakasz rossz volt, néhány jó, de ez már csak így van. Úgy gondolom, hogy a ma délutáni tempónkkal a holnapi győzelemért való küzdelem nem tűnik túl ígéretesnek. Amikor jeges az idő, az új gumik egyenletesek, és a gumikopás sem túl rossz, de majd meglátjuk, milyenek lesznek a körülmények holnap.”

Fourmaux: “Az SS11-en meg kellett állnom, hogy meghúzzam a sisakomat, és több mint 20 másodpercet vesztettem, majd délután egy nagyon puha hótorlaszban ragadtam. Az autó kívülről került a hóbuckába, ami utána belenyomta az elejét, így 60 méteren keresztül végig a hóbucka mentén kényszerültünk. Egy ponton elkapta az elejét, és akkor beszorultunk a nagyon friss hóba; nagyon mély volt, és nem voltak nézők. Nehéz nap volt, de most már csak a holnapi napra akarok újra koncentrálni, és megpróbálok néhány pontot szerezni a bajnokságban, ahol csak lehet.”

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ