Katsuta vezeti a WRC 72° Svéd Rallyt – SS16

Katsuta vezeti a WRC 72° Svéd Rallyt – SS16

MEGOSZTÁS
Takamoto Katsuta (JPN) Aaron Johnston (IRL) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Sweden in Umea, Sweden on 14,February. 2025 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202502140351 // Usage for editorial use only //

68.78 kilométer vár a WRC 72° Svéd Rally mezőnyére. Izgalmas kihívás lesz a 29.35 kilométeres Västervik szakasz kétszeri teljesítése, majd a WOLF Power Stage következik a futam lezárásaként, miközben figyelni kell a vasárnapi és a power stage bónusz pontjaira is.

#33 Evans Elfyn – Martin Scott
„Csak küzdöttem az önbizalmamért az elején, aztán nem vittem a sebességet. Nem tudom miért.”
#18 Katsuta Takamoto – Johnston A.
„Néhány helyen elég csúszós, jobban, mint vártam.”
#1 Neuville Thierry – Wydaeghe M.
„Végig alulkormányzott vagyok, jelenleg nem tudok többet tenni.”
#8 Tänak Ott – Järveoja Martin
„Ma azt a térképet tudtuk futni, amit akartunk, szóval működik. Tegnap sajnos nem tudtuk megcsinálni.”
#69 Rovanperä Kalle – Halttunen J.
„Nagyon próbáltam nyomni, de sok volt a takarítás.”
#5 Pajari Sami – Salminen Marko
„Láttuk, hogy McErlean kiesett, és lelassítottunk, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy minden rendben van. Egyébként nagyon sima futam.”
#13 Munster Grégoire – Louka Louis
„A vége egy kicsit csúszós, sok a laza hó.”
#16 Fourmaux Adrien – Coria A.
„Most nem sokat tudok tenni, ma sok a söprés.”

SS16 Västervik 1 – 29.35 km

1. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +4.5
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +8.9
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +10.7
5. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +22.4
6. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +1:46.6
7. Pajari/Salminen – Toyota GR Yaris Rally1 +2:06.1
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +3:20.6

 

./.

Így látták a szombati történéseket:

Evans: „Összességében a mai nap elég jól sikerült. Ez egy szoros küzdelem, és azt hiszem, szinte mindenkinek voltak hullámvölgyei valamikor. Csak az utolsó két szakaszon volt néhány apró hiba, ami elég sokba került: amikor ilyen szorosak az idők, nincs sok hibalehetőség. Az utolsó előtti szakaszon egy kicsit elvesztettem a vonalvezetést, az utolsó szakaszon pedig fékezés közben kilépett a hátsó rész, blokkoltam a kerekeket és leblokkoltam. Meg kell próbálnunk elkerülni az ilyen hibákat holnap. Minden adott, és izgalmas napnak ígérkezik.”

Rovanperä : „A mai nap határozottan sokkal jobb volt, mint a tegnapi. Tegnap este sokat dolgoztunk a beállításokkal, és elég jól éreztük magunkat a ma reggeli első szakaszon, amely szűk és technikás volt. Ott kényelmesen éreztük magunkat, és volt némi tempónk. Amikor a szakaszok szélesebbek, hosszú és gyors kanyarokkal, még mindig több pontosságra vágyom. Holnapra megpróbálunk mindent összerakni, amit ezen a hétvégén tanultunk, és arra törekszünk, hogy jó néhány pontot szerezzünk.”

Katsuta : „Kihívásokkal teli nap volt, de azt hiszem, elég erős napot zártam. Ma reggel nem voltam teljesen elégedett az autóban lévő érzéssel, délután pedig kicsit küszködtem a körülményekkel. Volt egy túllövésem, és vissza kellett tolatnom, de azt hiszem, utána sikerült visszanyernünk némi időt. A különbség nem nagy sem elöl, sem hátul, de jó érzés számomra, hogy ebben a pozícióban vagyok. A holnapi nap érdekes lesz, de megpróbálom folytatni azt, amit egész hétvégén csináltam, és meglátjuk, mi történik.”

Neuville: “A nap célja az volt, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz, és végül ezt sikerült elérnünk. Elégedett vagyok a teljesítményünkkel; lépésről lépésre tudtuk növelni a sebességet. Még mindig küzdünk egy kicsit a szakaszok közepén, de összességében úgy gondolom, hogy jó irányba haladtunk, és most már tudjuk, mit kell tennünk. Holnap extra pontokat kell szereznünk. Drukkoljunk, hogy holnap minden a mi irányunkba menjen, aztán majd meglátjuk.”

Tänak: “Ma reggel jobb érzésem volt a futóművet illetően, és onnantól kezdve csak javult a helyzet. Az első szakasz pozitívan alakult, de utána veszítettünk némi sebességet. A nap hátralévő részében mindent ki kellett maximalizálnunk, amit csak tudtunk. Néhány szakasz rossz volt, néhány jó, de ez már csak így van. Úgy gondolom, hogy a ma délutáni tempónkkal a holnapi győzelemért való küzdelem nem tűnik túl ígéretesnek. Amikor jeges az idő, az új gumik egyenletesek, és a gumikopás sem túl rossz, de majd meglátjuk, milyenek lesznek a körülmények holnap.”

Fourmaux: “Az SS11-en meg kellett állnom, hogy meghúzzam a sisakomat, és több mint 20 másodpercet vesztettem, majd délután egy nagyon puha hótorlaszban ragadtam. Az autó kívülről került a hóbuckába, ami utána belenyomta az elejét, így 60 méteren keresztül végig a hóbucka mentén kényszerültünk. Egy ponton elkapta az elejét, és akkor beszorultunk a nagyon friss hóba; nagyon mély volt, és nem voltak nézők. Nehéz nap volt, de most már csak a holnapi napra akarok újra koncentrálni, és megpróbálok néhány pontot szerezni a bajnokságban, ahol csak lehet.”

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ