Vegyes érzelmekkel zárta a Korda Racing az idei Székesfehérvár Rallyt, Alberti Szabolcs és Vizelli Károly műszaki hiba miatt kényszerült korai búcsúra, Velenczei Ádám és ifjabb Fekete László azonban sikerrel teljesítették a távot.
A Székesfehérvár Rally befejező napjára tartogatták az igazán nagy kihívást a verseny szervezői, hiszen a rali másnapján kétszerannyi, szám szerint nyolc gyorsasági szakasz várt a magyar bajnokság mezőnyére. Velenczei Ádám az abszolút negyedik helyről várhatta a vasárnapi rajtot és azzal a céllal szállt versenybe, hogy megpróbálja elcsípni az egyik dobogós helyet. Ennek fényében sorra szállította a top hármas időket, azonban vetélytársai sem ültek ölbe tett kézzel, így a nap második felében már a negyedik hely megtartását tűzte ki célul, amit sikerrel teljesített. Csapattársai közül csak Ifjabb Fekete László látta meg a célt, az abszolút 27. és kategóriája harmadik helyén zárta a versenyt. Alberti Szabolcs és Vizelli Károly is kategóriája első helyéről, műszaki hiba miatt korai búcsúra kényszerült.
Korda Erik: – Húzós hétvégénk volt, a Korda Racing versenyzői három országban, öt különböző helyszínen szerepeltek. Motorosaink Szlovákiában, pályaversenyzőnk, Telek Patrik Ausztriában, ralisaink pedig a Székesfehérvár Rallyn és a Rába Ringen vendégeskedtek. Ami a Székesfehérvár Rallyt illeti, kemény hétvége volt, amit jól tükröz milyen sokan estek ki kisebb-nagyobb hibák miatt a versenyből. Sajnos hozzánk is beköszönt a technika ördöge, Vizelli Karcsi és Alberti Szabi is műszaki hiba miatt, vezető helyről kényszerült korai búcsúra. Azonban a Hyundai i20 R5 ismét tökéletesen működött egész hétvégén, amiért külön köszönet illeti a szervizcsapatot! Ádám sorra autózta vele a top3-as időket és bár most „csak” a negyedik hely jutott, mindenképp elégedettek vagyunk, hiszen sokkal közelebb kerültünk az élmezőnyhöz és még tovább fogunk gyorsulni. Fekete Lackóék is sikerrel vették az akadályt, gratulálok mindkét párosunknak!
Velenczei Ádám – Szedő Csaba #6 Hyundai i20 R5: – Nagyon nehéz volt az első nap. Egész napra kellett gumit választani, mi négy keménnyel mentünk ki, mert voltak esőfelhők, de nem számítottunk rá hogy ilyen hamar odaérnek. Az első gyorsaságin pont előttünk esett le az eső és kaptunk rögtön egy tízest, majd a következőn annyira csúszott a kemény keverék, hogy jobbnak láttuk nem kockáztatni és itt is sokat kaptunk. A nap második fele már jobban sikerült és a 4. helyen álltunk szombat este. Vasárnap az első kört megnyomtuk, hogy megnézzük, utol tudjuk e érni az előttünk állókat. Sikerült is faragnunk a hátrányunkból, de még így is maradt még úgy 15 másodperc. Úgy láttuk, ha valaki nem hibázik, nem lehet utolérni őket így az utolsó körben már csak arra törekedtünk, hogy Turán Fricit magunk mögött tartsuk. Ez sikerült és végül örülünk a negyedik helynek. Azt hiszem aszfalton már közeli barátságbab állunk az autóval, a Korda Racingtől erre a versenyre is nagyon jól felkészített autót kaptunk. Ebbe a nagyon erős mezőnybe a rajttól a célig nyomni kell a gázt, ma már 5-10 másodpercet jelentő hiba sem fér nagyon bele, mert szinte lehetetlen ledolgozni, de most is tudjuk hol hagytunk bent és azt is hogyan javítsuk ki. Nagyon értékes negyedik helyet szereztünk, a bajnokságban is nagyon jól jönnek ezek a pontot, sikerült feljönnünk az ötödik helyre. A következő versenyünk ismét murván lesz, ahol még tapasztalatra van szükségünk, izgatottan várjuk mi sül ki belőle.
Alberti Szabolcs – Földi Nikolett #31 Honda Civic Type R: Nagyon jól indult számunkra az idei Székesfehérvár Rally, annak ellenére is, hogy a rajt pillanatában lesett az eső. Sikerült a körülményekhez képest jó tempóban lejönnünk a nyitó gyorsaságiról, amivel rögtön élre álltunk a 2WD értékelésben. A nap végéig megnyertük minden gyorsaságit, Árkipusztán pedig az abszolútban is igen előkelő helyen végeztünk így szombat estére már viszonylag megnyugtató, bő egyperces előnnyel álltunk az élen. Másnap igyekeztünk ugyanott folytatni ahol szombaton abbahagytuk. Ez nagyjából sikerült, de volt egy kalandunk is, ott ahol Csomós Mixi elesett egy kicsit mi is túlvállaltuk, de reflexből sikerült megoldani valahogy a helyzetet. A hetedik gyorsaságin azonban véget ért számunkra a verseny, egy kilométerre a szakasz célja előtt eltört a féltengely a Hondában, úgyhogy leadtuk a menetlevelet. Nagyon sajnáljuk, és borzasztóan csalódottak vagyunk, mert amíg mentünk minden gyorsaságit megnyertünk a 2WD-ben, a pályák is nagyon tetszettek és nagyon jó érzés volt közel autózni az élmezőnyhöz, de sajnos ez ebbe a sportba ez is benne van.
ifj. Fekete László – Fekete László #35 Citroen C2 R2 Max: Sokakhoz hasonlóan minket is meglepett a szombat déli eső, az első két gyorsra érzésre nem volt jó a gumink, viszont az időnk nagyon jó lett, a kategóriát nyertük és abszolútban is egész szép eredményünk lett. Szerencsére hamar száradni kezdtek a pályák, így a második kört már jobban élveztük, az már kezdett hasonlítani az autóversenyzéshez, de több helyen is elóvatoskodtam. A nap végén 2 másodpercen belül voltunk Hoffer Danihoz képest a második helyen, amivel maximálisan elégedettek voltunk. Vasárnap volt pár gyors, ami nem sikerült annyira jól, de nagyon jól éreztük magunkat és az autónkkal is minden rendben volt. A verseny végére ugyan át kellett adnunk a második helyet, de emiatt nem igazán bánkódunk, összességében jó verseny volt, köszönjük az egész csapatnak a hétvégét.
Vizelli Károly – Nagy Péter #203 Lada VFTS: – Rengeteget készültünk a versenyre, nagyon sokat alakítottunk az autónk és az üzemanyagrendszer átalakításával úgy tűnik sikerült orvosolnunk az első versenyeken tapasztalt rejtélyes hibát. Mellette fejlesztettünk is, a Fehérvár Ralira bekerült az autóba a szekvenciális váltó, amihez nagy reményeket fűztünk. Sajnos korán hátrányba kerültünk, Csomók Mixi baleseténél mi is megálltunk és utána másképp közlekedtünk, nem jó érzés látni a versenytárs összetört autóját. A következő kettő jó volt, szoktuk a váltót és az volt a tervünk, hogy a második körre gyorsulunk. Ezzel szemben kész rémálom volt, ami történt. Az negyedik gyorson elment a kuplung munkahenger, kaptunk egy defektet és nem volt töltés. Etapon megpróbáltuk orvosolni, amit lehetett, de Peti vagy 25-ször tolta be az autót, az ötödiken épphogy el tudtunk rajtolni, viszont annyira felhúztunk magunkat, hogy a második idővel jöttünk le a pályáról és két 2 másodpercet kaptunk Zagyváéktól. A záró szakaszon aztán jött a fekete leves, meghibásodott a váltónk és hirtelen csak visszafelé tudtunk fokozatot váltani, felfelé nem, így kiálltunk a szakaszról. Sajnáljuk ami történt, de nem kesergünk, tudjuk hogy a technikai sport már csak ilyen, nekünk se lehet mindig szerencsénk.
A Székesfehérvár Rally végeredménye:
1. Hadik András/Kertész Krisztián, Ford Fiesta R5 20:15.3
2. Vincze Ferenc/Bazsó Attila, Skoda Fabia R5 +13.3
3. Herczig Norbert/Bacigál, Igor, Skoda Fabia R5 +26.3
4. Velenczei Ádám/Szedő Csaba, Hyundai i20 R5 +33.9
5. Turán Frigyes/Farnadi Ágnes, Ford Fiesta R5 +43.7
6. Ranga Péter/Szőke Tamás, Skoda Fabia R5 +48.8…
27. ifj.Fekete László/Fekete László, Citroen C2 R2 Max +12:39.5
http://facebook.com/kordaracing
http://www.kordaracing.hu
http://youtube.com/kordaracing