Remélhetőleg maga mögött hagyta a Ritmus Ase párosa az elmúlt időszak nagy esőit, havait és mínuszait és már sokkal kellemesebb időben vághatnak neki a festői környezetben rajtoló Opatija Rallye-nak, ami számukra a Mitropa kupa 2. futama, miután a navigátor világbajnoki munkássága miatt az előző Lavanttal Rallye-t kénytelenek voltak kihagyni.
Várkonyi Szabolcs:
Nagyom várom már a versenyt, egyrészt elég hosszúra nyúlt a szünet, másrészt imádom Opátiját, a pályáit, az egész környékkel együtt. Már 5-6-szor indultam itt, ismerek szinte minden pályát, bár váltogatják őket, de már nemigen maradt, amin még nem mentem. Ez bizonyára előny a most debütálókkal szemben, bár én meg az autót nem ismerem, hiszen eddig csak rendkívül hideg, saras, esős, havas körülmények között vezethettem, ami nem könnyítette az ismerkedést. Bár úgy vagyok vele, ezek után csak könnyebb lehet a 20 fok körüli várható hőmérsékletben. Az autó ismét a Korda Racing Hyundai R5-e lesz, ami itthon bizonyította, hogy fel tudja venni a versenyt a Skodákkal, Fordokkal, csak a sofőrön múlik minden. Nagyon sok nevező várható, 10-15 R5-ös kocsival, itt debütál várhatóan a környék első NR4-es Polója, így nagy csata várható, de én ezt szeretem, így tudom felmérni, hogy hogy állunk, ha meg vannak a megfelelő ellenfelek. Nehéz lesz megismételni a tavalyi összetett 5. és Mitropa 2. helyünket, de ez a cél, aztán meglátjuk mi lesz. Az időjárás azért itt is megviccelhet mindenkit, hisz a nagy hegyek miatt bármikor jöhet egy zápor, ami megkeverheti az állást és nehezítheti a gumiválasztást.
Makai Gergely:
Opátija valóban az egyik favoritom, jók a pályák, nagyon tetszik a ritmusa.
Tavaly meglehetősen jól szerepeltünk ezen a versenyen, de idén megpróbálunk még jobban sietni! Remélem, az autót végre teljesen száraz körülmények között is kipróbálhatjuk és tudunk fokozatosan gyorsulni. Mint az előző versenyünk előtt, most is a WRC tengerentúli futamáról fogok beesni a navigátor ülésbe, de ez most sem fog hátráltatni.
A MitropaCup értékelésben nagyon szeretnénk ismét dobogón végezni, ehhez a lehető leggyorsabban és legpontosabban kell mennünk a Hyudai i20 R5 versenyautónkkal.
Az útvonal lapon csak minimális változás lett, szóval ismerős pályák lesznek számunkra, már csak az időjárásnak kell végre egyszer a naposabb oldalát mutatnia! Ja, igen, Argentínában éppen esik!