Először lesz hivatalos magyar tereprallye bajnoki futam a június első hétvégéjén megrendezendő Baja Satu Mare
Embert és gépet egyaránt próbára tevő 300 kilométer vár a versenyzőkre Szatmárnémetiben
Két múlva – június 4-től 5-ig – folytatódik a 2021-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság, ráadásul nem akármilyen helyen. Ugyanis a mezőny ezúttal elhagyja Magyarországot, és Szatmárnémeti központtal a Baja Satu Marén száguld majd a bajnoki pontokért. A viadalon ugyan lesz összetett győztes hirdetve, de külön értékelik majd a magyar és a román versenyzőket. A verseny távja 300 kilométer lesz, és Csató Attila a Baja Satu Mare magyar szervezője szerint nagyon komoly pályákon mutathatják majd meg a side by side-dal indulók, az autósok és a motorosok, quadosok a tudásukat.
Amikor tavaly márciusban kiderült, hogy a covidnak köszönhetően nem sok versenyt lehet majd Magyarországon megrendezni, a magyar versenyzők – összesen hat páros – gondoltak egy nagyot, és rajthoz álltak Szatmárnémetiben rendezett román tereprallye bajnoki viadalon. Csató Attila – aki korábbi többszörös magyar bajnok navigátor – elmondása alapján ekkor jött az ötlet, hogy idén ugyancsak az erdélyi helyszínen rendezzék meg a magyar és a román bajnokság közös versenyét. A szóbeli megállapodást aztán írásbeli is követte, így június 4-5-e között sor kerül a Baja Satu Maréra, ami egyben a Nyílt Magyar tereprallye Bajnokság második állomása.
„Rendezőtársammal, Domide Ovidiuval már régóta dédelgetett elképzelésünk volt egy határon átívelő, közös verseny létrejötte. A tavalyi, remek viadal után sikerült megvalósítanunk az álmunkat. Egészen gyönyörű helyen, ugyanakkor rendkívül nehéz pályákon kell majd mindenkinek bizonyítani. A pályák leginkább nagykállói jellegűek, talaj jellemzően homokos, erdők, mezők váltják egymást. Csodálatos a vidék, ám úgy érzem, a két nap alatt megteendő háromszáz kilométeren kevés ideje lesz a versenyzőknek a tájban gyönyörködni” – jelentette ki Csató Attila, a Baja Satu Mare magyar szervezője.
Már most folyamatosan jönnek a nevezések mind a magyar, mind a román részről. Ugyanis amellett, hogy a viadalon összetett győztes hirdetnek, külön értékelik majd a magyar és román versenyzőket a saját bajnoki értékelésüknél. Összesen hat szakaszt küzdenek majd le a versenyzők – kettőt pénteken és négyet szombaton –, míg a szervízpark a határmenti város központjában lesz, amely tele van szállodákkal, bárokkal és éttermekkel.
„Természetesen az egészségügyi előírásoknak maximálisan eleget teszünk, ugyanakkor a jelen állás szerint a legnagyobb örömünkre a szurkolók is kilátogatnak a szakaszokon kiépített nézői pontokra” – árulta el a verseny magyar szervezője.
Csató Attila hozzátette, a román mezőny járműparkja gyakorlatilag kicserélődött, legújabb side by side-ok sokasága, T1 kategóriás versenyautók állnak majd rajthoz, amelyek néhány éve megjárták a Dakar ralit, és most már a Román Bajnokság színvonalát emelik. Ott lesz a román indulók között az a Claudiu Barbu is, aki részt vett egy új Polaris RZR-rel az idei Dakaron. Elmondása szerint igazi, klasszikus tereprallye-ra számíthatnak azok, akik megnézik a szatmárnémeti versenyt.