Dupla defekt és nagy hajrá

Dupla defekt és nagy hajrá

MEGOSZTÁS

VESZ_HL_001

Peugeot_LogoNehéz verseny volt. Persze, a Veszprém környéki technikás, murvás pályákról amúgy se állította soha senki, hogy könnyűek lennének, de a szombat esti és vasárnapi esőzés rátett még egy lapáttal. Úgyhogy mindenki, aki végigküzdötte a bajnokság negyedik futamát, megérdemelte a másfélszeres pontot, mert megdolgozott érte.

Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős másodikként rajtolt vasárnap reggel, és a rajthelynek bizony fontos szerepe volt abban, hogy végül hatodikként gurult át a céldobogón.

„Kétszer három gyorsaságit teljesítettünk, és az éjszakai esőzés megváltoztatta a pályák jellegét, úgyhogy az első két gyorsaságin óvatos voltam – kezdte a Peugeot Total Hungária Rallye Team hétszeres bajnok pilótája. – Visszacsúsztunk a harmadik-negyedik helyre, de gondoltam, a Lőtér jó lesz, ott sokkal bátrabb vagyok, mint bárhol máshol. Viszonylag száraz is volt a pálya, csakhogy… Volt egy nagy víztócsa, amelybe egy lejtőről, nagy tempóval érkeztük meg. Nem tudtam, mekkora víz van benne, de választottam egy olyan sebességet, amivel át tudok menni rajta. Nem is lett volna gond, ha a jobb oldalon nem lóg ki egy kő a vízből, pont a jobb első kerék irányában, ráadásul a vízben, ugye, már nem tudtam kormányozni az autót. Nem volt nagy ütés, nem kapott nagyot a felni, vagy a futómű, csupán egy kis döccenőnek éreztük. De azután néhány méterrel később a balos kanyarba nem tudtunk befordulni. Éreztük, hogy a jobb első abroncs defektes, de hogy a hátsó is, azt már csak a célban láttuk.”

Másfél percet veszített, és a 11. helyre csúszott vissza a páros, amely természetesen egyetlen pillanatra sem adta fel a küzdelmet, hanem megkezdte a felzárkózást.

„A tisztább nyomban jobban tudtunk menni az autóval, mint a koszos úton, úgyhogy próbáltunk a lehető legtöbbet ledolgozni a hátrányunkból – folytatta a Peugeot 208 T16 R5 pilótája. – Pechünkre, az utolsó gyorsaságira megint leszakadt az ég. A gumiválasztásunk nem volt a legoptimálisabb, lehetett vele menni, de nem könnyen. Így azután a hatodik helyre tudtunk felzárkózni. Nehéz verseny volt…”

Ezt készséggel alátámasztotta a navigátor, Szőke Tamás is.

„Nagyon hosszú, és erőt próbáló verseny volt. Másodikként fordultunk a záró napra, és ez megbosszulta magát, mert mi takarítottuk az utat a riválisok előtt. Hogy ez mennyit jelentett? Csak az utolsó gyorsaságin majdnem egy percet lehetett nyerni azzal, ha hátulról rajtolt valaki. De ezzel nem lehet mit kezdeni, ilyen a rali. Az viszont kiderült, hogy nekünk az idén az aszfaltos versenyekre kell jobban fókuszálni, mert ezzel az autóval azok jobban mennek” – mondta Szőke.

Nos, nem kell sokáig várni, hiszen a következő verseny, a Fehérvár-rali, amit július 29-31. között rendeznek meg, éppenséggel aszfalton zajlik majd.

VESZPRÉM-RALI, AZ OB 4. FUTAMA

Abszolút végeredmény: 1. Herczig Norbert, Igor Bacigál (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia R5) 1:45:01.4, 2. Ollé, Czakó-Budai (TMC Rallyesport, Ford Fiesta S2000) 15.9 mp h., 3. Balogh, Holczer (Energy RT, Mitsubishi Lancer Evo9) 25.6 mp h., …6. ifj. Tóth, Szőke (Peugeot Total Hungária Rallye Team, Peugeot 208 T16 R5) 2:03.1 p hátrány

Peugeot_Total_Hungaria_tamogatók

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ