Dakaros versenyzők is indulnak az Adrenalin KupánÁprilis 20-án pénteken az adminisztratív és gépátvétellel megkezdődött a Nyílt Terep-rallye Országos Bajnokság nyitó futama Bugacon. Az Adrenalin Kupára négy országból több mint húsz nevezés érkezett, az autósok, motorosok és quadosok mellett a kamionosok és a sportág új üdvöskéi, a side-by-side-ok is képviseltetik magukat. Dakarosok BugaconA viadalon több olyan versenyző is indul, akik már megmérették magukat a világ legnevesebb és legnehezebb tereprali versenyén, a Dakaron. Az autósok között a cseh Miroslav Zapletal egy abszolút hetedik hellyel is büszkélkedhet, amelyet 2009-ben egy Mitsubishi L200 Strakar volánjánál ért el. A cseh pilóta most egy Ford F150-essel versenyez, azonban a Strakar is itt lesz a mezőnyben, a lengyel Mariusz Wiatr, a CEZ bajnokság TH kategóriájának címvédője terelgeti Bugacon. A motorosok között Horváth Lajos azaz Laller immár második Dakarján vett részt idén januárban, most pedig újult erővel és nagy tervekkel várja a szezonnyitót. „Nagyon várom már, hogy újra a nyeregbe pattanhassak, és felbőgjön a négyes isteni hangja. Jó lesz végre újra találkozni az itthoni bandával, nagyon jó a kapcsolat a versenybírókkal is, akik őszintén hiányoztak a téli pihenő alatt. A leglátványosabb járgányokA legtöbb tereprali rajongó egyetért abban, hogy a leglátványosabb kategória a kamionosoké. A monstrumok, amelyek a sivatagi versenyeken vérre menő csatákat produkálnak, Európában ritkán láthatók, Bugacon viszont három „óriás” is itt van a mezőnyben. Merkovics Viktor második szezonját új kamionnal kezdi: „Egy DAF kamionnal indulunk, amellyel két napot teszteltünk korábban Hollandiában, de versenyben ez lesz a bemutatkozása. Az autón kívül ráadásul a navigátor is új, szóval meglátjuk, mire lesz majd elég.” A jövő kategóriája is képviselteti magátVilágszerte nagy átalakulások zajlanak a terepraliban, ennek egyik vonulata, hogy a side-by-side-ok, ezek az apró, de annál látványosabb versenygépek egyre nagyobb figyelmet követelnek maguknak. Az Adrenalin Kupán cseh és magyar versenyzőket láthatunk ebben a kategóriában, köztük a sokéves kihagyás után visszatérő Kéry Szilvesztert, vagy a kategóriát váltó Jobbágy Ákost. Utóbbi választása azért is figyelemre méltó, mert egy kamion és egy TH-s versenyautó után ült át egy Can-Ambe. „Időm függvényében endurózni is szoktam, és a futómű és a mozgása nagyon hasonlít a krosszmotorozáshoz és az endurózáshoz, úgyhogy nagyon tetszik. A Toyota is egy nagyon jó autó volt, de ez egy még könnyebb jármű, úgyhogy jobban átlépi a gödröket, és bízom abban, hogy ha hasonló pályák lesznek mint tavaly, jobb időket fogunk menni, mint a Toyotával. Bár összesen 21 kilométert tudtunk eddig menni a Can-Ammel, annyira kezes bárány, hogy nagyon jó érzéseim vannak vele kapcsolatban. Viszont nem szeretném túlautózni, mennénk egy óvatos elsőt, ahogy szoktuk, aztán meglátjuk, hogy állunk a többiekhez képest” Fontos a tereprali futam Bugac számáraBugac számára fontos, hogy idén is otthont adhat a terepralisok hazai és CEZ bajnoki futamának. „Ebben az évben már sokadszorra látjuk vendégül a tereprali mezőnyét, és nagyon örülök neki, hogy sikerült végül megszerveznünk a versenyt. Voltak kérdések az időpont körül, de mi mindenképpen támogatóan álltunk hozzá, és úgy gondoltuk, hogy fontos lenne, hogy idén is legyen itt verseny, az eddigi visszajelzések alapján ugyanis szeretik az itteni pályákat a versenyzők. Az elmúlt időszakban az önkormányzat igyekezett bővíteni a település turisztikai kínálatát, ezek sorába illeszkedik a CEZ bajnoki futam is. Készülőben vannak nagy turisztikai fejlesztéseink, és mire ezek megvalósulnak, addigra szeretnénk minél több „pillért” kiépíteni, minél többféle érdeklődési körű közönséget idevonzani. Reméljük, hogy sokáig vendégül láthatjuk majd a terepralisokat, és bízunk abban, hogy akik versenyzőként vagy szurkolóként ellátogatnak hozzánk, később visszalátogatnak más programjainkra is” – mondta el Szabó László, Bugac polgármestere. A pénteki napon még csak az adminisztratív és a gépátvétel formaságait kellett teljesítenie a versenyzőknek, szombaton azonban már a lóerőké lesz a főszerep. Az első igazi versenynapon két 102 kilométeres szelektív vár a mezőnyre, melyek közül az elsőn reggel 9-kor, a másodikon 12:30-kor rajtolnak a versenyzők. A mért szakaszok között a járművek visszatérnek a bugaci Táltos Lovaspanzió udvarán kialakított szervizparkba, amely ingyenesen megtekinthető. Vasárnap, a verseny záró napján további két 56 kilométeres szelektív vár majd a mezőnyre. |
|