A TOYOTA GAZOO Racing további sikerekre törekszik a svéd havon

A TOYOTA GAZOO Racing további sikerekre törekszik a svéd havon

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a 2025-ös FIA rali-világbajnokság szezonjának erős kezdetére kíván építeni, amikor a Svéd Rally hó és jég ad otthont a második FIA WRC futamnak február 13-16-án.

A TGR-WRT maximális pontszerzéssel és egy első-második helyezéssel kezdte meg gyártói bajnoki címének megvédését a januári Monte-Carlói Rallyn, ahol Sébastien Ogier  10. győzelmét aratott az ikonikus szezonnyitón.

Mivel Ogier részt vesz a rallyk egy részében, és nincs jelen Svédországban, csapattársa, Elfyn Evans vezeti a küzdelmet a pilóták bajnoki címéért, és egy olyan eseményen nyitja meg az utat, ahol 2020-ban első győzelmét aratta a csapattal. A harmadik helyen Kalle Rovanperä fog elrajtolni, aki Svédországban győzött a 20-as futamon. A gyári csapat Takamoto Katsutával lesz teljes . A csapat japán pilótája korábban Svédországban több alkalommal is rajthoz állt, míg Sami Pajari a TGR-WRT2 csapatot képviseli első teljes téli futamán  a Rally1-es kategóriában.

A TGR-WRT továbbra is összesen öt GR YARIS Rally1 autóval indul Svédországban, Lorenzo Bertelli pedig harmadik egymást követő évben vesz részt egyik kedvenc rallyján a csapat ügyfélprogramján keresztül.

A WRC egyetlen tiszta téli versenyeként számon tartott Svéd Rally szép emlékeket őriz a TGR-WRT számára, hiszen 2017-ben aratta első győzelmét, amikor a jelenlegi csapatfőnök, Jari-Matti Latvala ült a volán mögött. 2022-ben a rali észak felé haladt Umeå-ba, Svédország északi részének legnagyobb városába. Az új helyszín – közelebb van az Északi-sarkkörhöz, mint a fővároshoz, Stockholmhoz – hozzájárult az extrém téli körülmények biztosításához, és még gyorsabb utakat hozott. A felszínbe harapó speciális szöges abroncsok a szezon egyik leggyorsabb rallyjává teszik, ahol a pilóták az út szélén lévő hópatakra támasztják autóikat, hogy nagyobb sebességet vigyenek át a kanyarokban.

A rali csütörtök este egy rövid umeåi “sprint” szakaszsal kezdődik, amelyet pénteken ismét lefutnak, miután két három szakaszból álló kört választ el egymástól a napközi szerviz. A szombati program hasonló lesz, de az umeåi szakasz dupla hosszúságú változatával zárul – amely egyben a rally végének Power Stage-ként is szolgál vasárnap, amely a Västervik két teljesítése után következik.

Hét GR Yaris Rally2 autó vesz részt a WRC2-ben, a nevezési listát Oliver Solberg vezeti, aki hazai versenyén kezdi meg hétfordulós bajnoki kampányát a Printsport csapattal. További figyelnivalók közé tartozik Georg Linnamäe, aki 2024-ben a RedGrey csapatával végzett a dobogón, valamint a Rautio Motorsport páros, Roope Korhonen és Tuukka Kauppinen, utóbbi frissen nyerte meg az Arctic Rallyt. A Svéd Rally rendszeres tagja, Michał Sołowow csatlakozik Solberghez a Printsport napellenző alatt.

A TGR WRC Challenge Program második generációs pilótái, Hikaru Kogure és Yuki Yamamoto szintén egy GR Yaris Rally2 autóval kezdik meg WRC2-es kampányaikat, míg a harmadik generációs, Shotaro Goto és Takumi Matsushita duó a Renault Clio Rally3 gépezetében debütál a WRC3-ban.


Jari-Matti Latvala (csapatvezető)

„A Svéd Rally szinte egy hazai rally a csapatunk számára, olyan téli körülmények között, mint amilyeneket Finnországban tapasztalunk. Ezek a legkellemesebb feltételek egy rallyautó vezetéséhez. A Monte-Carlo Rally szinte tökéletes szezonkezdet volt a számunkra, és nagyon reméljük, hogy Svédországban is a győzelemért harcolhatunk. Egy ilyen rally körülményei is trükkösek lehetnek, mert ha friss hó esik a jégalap tetejére, az befolyásolhatja az élen futó versenyzők teljesítményét, ahogy Elfyn is lesz pénteken. Remélhetőleg a körülmények stabilak lesznek, és akkor ez egy olyan rally lesz, amit minden versenyzőnk élvezhet. Minden különböző felületen, amellyel az idei szezon elején szembesülünk, új abroncsok vannak, amelyeket meg kell tanulnunk, ezért az esemény előtti tesztelésünk fontos volt, hogy a versenyzőink megértsék, hogyan hozhatják ki belőlük a legjobbat a rallye során.”

Elfyn Evans / Scott Martin
Elfyn Evans / Scott Martin

Elfyn Evans (33-as pilóta)
„A Monte Carlo-i dobogónk szilárd kezdete volt az évnek, és nagyon várjuk a következő svédországi kihívást. Ez egy olyan esemény, amelyet mindig nagyon szórakoztató vezetni, miközben a szakaszok olyan gyorsak, mint amilyenek. Az út megnyitása nehezen indulhat a hétvégére, ha sok friss hó esik, mint tavaly. Másrészt, ha jeges, a kezünkre játszhat; ettől függetlenül mindent beleadunk. Az év elején rengeteget kell tanulni az új Hankook abroncsokkal kapcsolatban, és ez Svédország esetében sincs másként. Eddig az érzés egészen más, mint korábban, és ehhez meg kell próbálnunk alkalmazkodni, és a legtöbbet kihozni belőle.”

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen
Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen

Kalle Rovanperä (69-es pilóta)
„Nem ez volt a legkönnyebb szezonkezdet számunkra a Monte-Carlói Rallye-n, de a hétvégét néhány jó ponttal zártuk, és most meg akarunk próbálni erős teljesítményt nyújtani Svédországban. A havon való vezetés mindig nagyon szórakoztató, és az Arctic Rally és az esemény előtti teszt elvégzése is nagyon fontos volt ahhoz, hogy az új abronccsal ismerkedve jó kilométereket tudjunk ezen a felületen megtenni. Keményen dolgoztunk a csapattal, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást és a számunkra megfelelő irányt, és eddig jól érzéseink voltak. Meg kell néznünk, milyenek lesznek a körülmények, de remélhetőleg ez egy jó rally lesz számunkra.”

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Takamoto Katsuta (18-as pilóta)
„A Svéd rally az egyik kedvenc rallyem, és igyekszem mindent megtenni a csapatért. Nagy kihívás lesz az új gumival ezen a versenyen, ami azt jelenti, hogy valószínűleg kicsit más lesz az érzés az autóban, mint korábban ezen a felületen, de megpróbálok alkalmazkodni ehhez. Sok múlhat a körülményeken, amelyekkel szembesülünk. Ha sok hó esik, mint tavaly, akkor az útpozíciónk jó lehet, de ha csak tiszta jég a felület, az nehezebb lehet. Természetesen remélem, hogy sok hó esik, de minden esetben megteszek minden tőlem telhetőt.”

Sami Pajari / Marko Salminen
Sami Pajari / Marko Salminen

Sami Pajari (5. pilóta)
„Nagyon várom a Svéd Rallyt. Ez az egyik kedvenc eseményem az egész WRC-szezonban. Ez egy teljesen más esemény a Monte-Carlói Rallye-hoz képest: a körülmények általában stabilabbak, és a gumiválasztás is sokkal egyszerűbb, hiszen csak egyfajta abroncs áll rendelkezésre. Ebben az értelemben a megközelítés egyszerűbb lehet. Talán vannak, akik abban reménykednek, hogy egy csúcseredményért harcolhatok ott, de számomra ez még nagyon tanulságos esemény, mert ez az első téli rallyem a Rally1-ben. Szóval nem támasztok ilyen magas elvárásokat: csak remélem, hogy élvezhetjük a rallyt, és egy jó, szilárd versenyt futhatunk.”

Map Rally Sweden 2025 ( A legfrissebb hírekért
látogasson el a www.wrc.com oldalra .)

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ