A Toyota Gazoo Racing World Rally Team a 2021-es szezon második felét kezdi a július 15-18. közötti Észt Rallyval. Azzal a céllal, hogy folytassa azt az erős formát, amely a legutóbbi három rally – hatból ötöt nyert a japán csapat – megnyerését eredményezte az idei futamok közül.
A versenynaptárba visszatérő legendás Szafari Rallyn elért győzelme után Sebastien Ogier 34 pontos előnnyel vezeti a pilóták bajnokságát, csapattársa és legfőbb riválisa Elfyn Evans előtt. A rangsor hatodik helyén álló Kalle Rovanperä terve az, hogy Észtországban visszakerüljön a dobogóra a teljesítményének köszönhetően, míg Takumoto Katsuta a TGR WRC Challenge Program versenyzője abban reménykedik, hogy a kenyai első WRC dobogós helyezésére építve újra dobogóra állhat.
A WRC naptárban tavaly első alkalommal megrendezett Észt Rally a gyors szakaszairól, beláthatatlan ugratóiról, és számos technikás gyorsáról ismert. A szakaszok felülete puha és homokos lehet, vagyis a második körben, már nyomvályúsak lehetnek.
Az idei futam 24 mért szakaszból áll, amelyek távja 314.16 kilométer. Csütörtökön este egy szuperspeciálissal indul a futam, a szervízparktól nem messze, amely Észtország második legnagyobb városa Tartu közelében található. Pénteken és szombaton négy-négy gyorsot teljesítenek kétszer déli szervízparkkal, míg vasárnap hat szakasszal, SS24 Tartu vald 2 [Power Stage] – 6.51 km – zárul a rally.
Jari-Matti Latvala – csapatvezető: A szezon első fele, nagyon erősre sikeredett a számunkra, ugyanezt a nagyszerű munkát szeretnénk folytatni a második félévben is.
Az Észt Rally kihívása egészen más, mint a kenyai Szafarié. Ez a sebességről szól. Tudjuk, hogy nem lesz könnyű nyerni, de azt remélem, hogy harcban leszünk a dobogós helyekért. A futam előtti tesztjeink során a szűkebb és technikásabb utakra összpontosítottunk, amelyeken tavaly kissé gyengébbek voltunk, idén azt gondolom, hogy sikerült fejlődnünk, jobbak leszünk ezen a területen.
Tudom, hogy minden pilótánk éhes a sikerre.
Sebastien Ogier/ Julien Ingrassia: Ebben a szezonban négy futamot sikerült, ez több mint, amire számíthattunk. A FIA WRC-ben nagyon nehéz győzni, mert óriási a verseny, ezért nagyon elégedett vagyok az eddigi szezonunkkal. Az Észt Rally egy újabb kihívás a győzelemhez vezető úton, de mindent megteszek azért, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzek a versenyhétvégén. Természetesen a talaj sokkal simább lesz, mint Kenyában, így a vezetésre és a korlátok feszegetésére kell összpontosítanunk. Mindig nehéz a határon autózni az ilyen gyors utakon, amelyek Európa északi részén vannak, de ez egy olyan kihívás, amelyet minden pilóta élvez.
Elfyn Evans/ Scott Martin: Kenya nem sikerült a legjobban a számunkra a bajnoki pontokat tekintve, de ezt félre kell tennünk és a lehető legjobban az Észt Rallyra kell összpontosítanunk. Annak ellenére, hogy Kenyában nagy sebességű szakaszok voltak, az Észt Rally egészen más jellegű. Olyan szakaszok várnak ránk, amelyek a lehető legjobbat hozza ki a jelenlegi autókból, és a Yaris WRC vezethetősége fantasztikusan izgalmas ilyen gyorsokon. Tudjuk, hogy az autónk nagyon jó a nagysebességű szakaszokon, de volt néhány olyan dolog tavaly, amely terén nem tudtunk 100%-os teljesítményt nyújtani Észtországban. Így a futam előtti teszten arra koncentráltunk, hogy a lehető legfelkészültebbek legyünk.
Kalle Rovanperä/ Jonne Halttunen:
Mindig is szerettem a gyors futamokat, mint az Észt Rallyt. Többször versenyeztem a balti államokban, ahol ugyan olyan gyors és ritmusos szakaszok vannak, mint Finnországban. Nagyon szeretem én is és a Yaris WRC is az ilyen karakterisztikájú gyorsokat. Fontos, hogy bízz az autódban és önmagadban, egy ilyen futamon, mert különben sok időt veszíthetsz. Azt várom, hogy a szezon második felében jobbra fordulnak a dolgaim. Úgy gondolom, hogy Észtország jó futam lehet a számomra. Tiszta rallyra és remélhetőleg újra jó eredményre számítok.
matezsoltee