A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja, hogy folytassa a közelmúltbeli győzelmi sorozatát, amikor a jövő héten (augusztus 1-4.) hazai utakon, a Rally Finlandon egy kibővített all-star pilóta felállással indul.
A közép-finnországi nagy sebességű murvás szakaszok a leggyorsabbak és leglátványosabbak az FIA Rally Világbajnokságban, és egyben hazai pálya a TGR-WRT számára, amelynek székhelye nem messze a jyväskyläi szervizparktól található, és amely az esemény legutóbbi hat kiadásából öt győzelmet szerzett.
Amellett, hogy megvédi ezt a büszke rekordot, a csapat arra is törekszik, hogy folytassa a bajnokságban az utóbbi időben tapasztalt pozitív lendületét, miután a lengyelországi és a lettországi gyorsasági murvás ralin elért két egymást követő első helyezéssel egy pontra megközelítette a gyártók tabellájának elejét. Az esélyek maximalizálása és a hazai rali stílusos megünneplése érdekében a csapat az eddigi legerősebb és legnagyobb létszámú GR YARIS Rally1 HYBRID csapatot állította össze, öt autóval nevezve a királykategóriában.
A pilóták között ott van a csapat mindkét többszörös világbajnoka, Kalle Rovanperä és Sébastien Ogier, és autóik egyedi festést kapnak, amelyet az év elején általuk segített különleges kiadású GR Yaris modellek ihlettek. A Jyväskylä kétszeres világbajnokai, Rovanperä és Jonne Halttunen lehetőséget kapnak arra, hogy megszerezzék első győzelmüket a Rally Finlandon, így Lengyelország és Lettország győzelmeik után mesterhármassal zárják a nyarat . Ogier eközben először tér vissza a finn utakra azóta, hogy 2021-ben megnyerte nyolcadik WRC-címét, miután Vincent Landais társával Lettországban egy erős második helyezést ért el.
A bajnoki címért küzdő Elfyn Evans és Scott Martin a TGR-WRT legsikeresebb jelenlegi párosa a Finn Rallyn, miután 2021-ben és 2023-ban is győzelmet arattak, és ezzel egyike annak a három külföldi pilótának, akik többször is megnyerték a versenyt. Tavaly Takamoto Katsuta és Aaron Johnston csatlakozott hozzájuk a dobogón, egy olyan eseményen, amelyet Katsuta második hazai versenyének tekint, miután Japánból Jyväskyläbe költözött, hogy a TGR WRC Challenge Programban folytassa ralis karrierjét.
A feltörekvő finn csillagok, Sami Pajari és Enni Mälkönen a Rally1-ben debütálnak hazai pályán, miután idén a WRC2 osztályban a GR Yaris Rally2 autóval lenyűgöző teljesítményt nyújtottak. Az autójuk különleges színösszeállításban is szerepel majd, a túlnyomórészt fehér színű festés kiemeli a TGR-WRT elkötelezettségét a fiatal ralitalentumok támogatása iránt.
A finn rallyrajongók számára egy másik különleges húzás, hogy a csapatfőnök, Jari-Matti Latvala már második egymást követő évben Juho Hänninennel, navigátorával együtt fog versenyezni a hazai versenyén – ezúttal egy GR Yaris Rally2-vel.
Az összesen kilenc GR Yaris Rally2-ben indul Jan Solans, aki Portugáliában a Teo Martín Motorsport színeiben osztálygyőztes lett; Roope Korhonen, aki a Rautio Motorsport színeiben vezeti a finn bajnokságot; Georg Linnamäe, aki a RedGrey színeiben a legutóbbi Észtország Rally összesített győztese volt; és Mikko Heikkilä, aki Lettországban a Step-Five Motorsport színeiben a második helyen végzett az osztályban. A második generációs TGR WRC Challenge Program duója, Yuki Yamamoto és Hikaru Kogure, a RedGrey versenyzője, Gregor Jeets és a finn WRC2-ben debütáló Juhana Raitanen (TGS) is nevezett.
A hagyományoknak megfelelően a rali csütörtök este magában Jyväskyläben kezdődik a vegyes felületű Harju szuperspeciális szakasszal, mielőtt pénteken az akció az erdőkbe költözik: egy négy szakaszból álló északkeleti kör – köztük a klasszikus Laukaa, Myhinpää és Ruuhimäki tesztek, valamint a vadonatúj Saarikas – kétszer kerül teljesítésre, mielőtt este ismét Harju-ra kerül sor. Szombaton visszatérünk a legendás Ouninpohja-ra, amely kétszer fut a Västilä és Päijälä szakaszokkal együtt, így a rali leghosszabb napját alkotja. Egy másik ikonikus teszt, Laajavuori vasárnap tér vissza, amikor a rali befejező Power Stage-jeként szolgál.
Nyilatkozatok:
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
“Nagyon izgalmas, hogy csapatunk hazai versenyén, a Rally Finlandon öt Rally1-es autóval indulhatunk. Ez egy nagy erőfeszítés, ezért köszönet a csapat minden tagjának, akik segítettek abban, hogy ez megvalósuljon. Minden versenyzőnk nagyon éhes arra, hogy jól teljesítsen: Kalle szeretné megszerezni a hazai győzelmet, Elfyn mindig is imádja ezt a versenyt, Taka is jól teljesít ott, és bár Seb már egy ideje nem indult a Rally Finlandon, tudom, hogy nagyon szeretne újra nyerni. Az is nagyon érdekes lesz, hogy Sami most először ül a Rally1-es autónkban, és látni fogjuk, hogyan alkalmazkodik a Rally2-ről való feljebb lépéshez. Lengyelország és Lettország után, ahol sikerült felzárkóznunk a bajnokságban, nagy az önbizalmunk, de a hazai versenyünkön mindig nagyobb a nyomás, és nem szabad elfelejtenünk, hogy szerénynek kell lennünk, mert ha nem tiszteled a finn utakat, nagyon gyorsan tudnak büntetni. Szeretnék még egy nagy köszönetet mondani az elnökünknek, Morizo-sannak, amiért megengedte, hogy a GR Yaris Rally2-t vezessem. Ez egy olyan verseny, amit mindig is szerettem volna vezetni, ugyanakkor Juhóval együtt jó lehetőséget ad arra, hogy megtapasztaljuk a Rally2-t versenyen, és ezt aztán megosszuk az ügyfeleinkkel.”
Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen
“A Finn Rally minden évben egészen különleges alkalom. Természetesen ez a hazai rallynk, és az egyik legszebb esemény, ahol rengeteg rajongó és családtag vesz részt. Mindig izgalmas, és a szakaszok nagyon szépek, de eléggé megterhelőek is. Az, hogy idén olyan legendás utak szerepelnek a programban, mint az Ouninpohja, csodálatos lesz. A megközelítésünk és a célunk ugyanaz lesz, mint az összes idei ralin: megpróbáljuk a lehető legjobb munkát végezni, hogy a győzelemért harcoljunk, és jó pontokat szerezzünk a csapatnak. A Finn Rallyn nem sikerült a legjobb eredményt elérnem, de nem akarok extra hangsúlyt fektetni ennek elérésére. Csak úgy akarom kezelni, mint bármelyik másik ralit, és megpróbálom a legjobbamat nyújtani.”
Elfyn Evans / Scott Martin
“A Finn Rally mindig a naptár egyik csúcspontja számomra, és ez egy fontos hét lesz a csapat és a bajnokság számára. A múltban erősek voltunk itt, és ésszerű alapokkal kell rendelkeznünk a munkához, és az e heti teszteléssel elég jó helyen kell kezdenünk a ralit. Az úttisztítás hatása általában nem olyan jelentős, mint amit Lettországban tapasztaltunk, így általában az élen lehet harcolni, de meg kell várnunk, hogy milyenek lesznek az időjárási körülmények a péntek előtti napokban. Összességében, mint mindig, most is nagyon várom: az utak elképesztően vezethetők, és a legjobb megközelítés az lesz, hogy élvezzük, és meglátjuk, mi jön.”
Sébastien Ogier / Vincent Landais
“A Rally Finnország egy egyedülálló esemény a bajnokságban, amelyet szerintem minden versenyző szeret vezetni. Ez egy nehéz rali, ahol a helyi versenyzők mindig is nagyon erősek voltak, de ez az a fajta kihívás, amit szeretek, és ez volt az a rali, amit néhány év kihagyás után nagyon szerettem volna újra megcsinálni. A csapat számára természetesen ez egy hazai verseny is, és örülök, hogy része lehetek ennek az erős felállásnak, és megpróbálok mindent beleadni, hogy a legjobb csapateredményt érjük el. Miután szünetet tartottam az igazán gyors raliversenyeken való versenyzésben, úgy gondolom, hogy Lettországban jó tempót és egy jó hétvégét teljesítettem, és remélem, hogy ezt Finnországban is hozni tudom.”
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston
“A Finn-Rally egy olyan rali, amelyet mindig nagyon várok. Mivel évek óta Finnországban élek, a Rally Japán mellett ez olyan számomra, mintha a második otthonom lenne, és nagyon nagy dolog volt számomra, hogy tavaly a dobogón végeztem. Remélem, hogy idén is hasonló eredményért küzdhetek, de természetesen nem lesz könnyű dolgom, hiszen ennyi erős versenyző indul. A legutóbbi, lettországi ralin megvolt a sebesség, és nagyon jól éreztem magam az autóban, és erre próbáltam építeni a hét eleji, finn utakon töltött tesztnapomon. Szóval teljesen magabiztosnak érzem magam a rali előtt, és izgatottan várom, hogy keményen nyomjam és élvezzem a ralit„.”
Sami Pajari – Enni Mälkönen /
“Néhány hete már nagyon várom a Rally Finnországot. Nagyon izgalmas pillanat lesz, hogy a TGR-WRT-vel debütálhatok a Rally1-ben a hazai versenyemen. Volt néhány jó tesztnapom a csapattal, amelyek segítettek megszokni az autót és felkészülni a versenyre, de még így is nagy kihívás lesz: a finnországi szakaszok nagyon igényesek lehetnek, rendkívül nagy sebességgel és sok trükkös emelkedővel, ugratóval. A legfontosabb, hogy tapasztalatot szerezzek és befejezzem a ralit. Természetesen szeretnék némi tempót is mutatni, de nem olyan könnyű célt kitűzni a végeredményt illetően. A legjobb megközelítés, ha nem gondolkodunk ezen, csak tanulunk és lépésről lépésre haladunk előre„.”
./.
matezsoltee