– A Szardínián aratott győzelem után a Hyundai Motorsport azzal a céllal vág neki a Lengyel Rallynak, hogy tovább növelje a dobogós helyezések számát.
– A hét év szünet után visszatér a rali élvonalába Lengyelország, és a verseny új kihívást jelent a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid számára.
– Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen a Horvátország Rally óta először ül újra a pilótafülkében, csatlakozva a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és Ott Tänak/Martin Järveoja alkotta felálláshoz.
A Hyundai Motorsport a 2024-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonjának hetedik fordulóján, a Rally Lengyelországon (június 27-30.) szeretné tovább növelni a közelmúltban murván elért sikereit, és növelni előnyét mindhárom bajnokságban.
A Rally Poland az év első igazán nagy sebességű murvás rallye-ja, gyors átmenetekkel, mély kátyúkkal és bőséges mennyiségű emelkedővel és ugratóval. A homokos felület a kiszámíthatatlan lengyel időjárásnak köszönhetően egy pillanat alatt drasztikusan megváltozhat; az eső egy problémamentes, száraz kört potenciálisan a rali végét jelentő sárfürdővé változtathat. A körülményektől függetlenül a precizitás és az elkötelezettség lesz a kulcsa annak, hogy erős eredményt érjünk el ezen az igényes versenyen, amely 2017 óta nem szerepelt a WRC versenynaptárában.
A Hyundai Shell Mobis World Rally Team három egysége a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Ott Tänak/Martin Järveoja és Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen lesz, a norvégok pedig a Horvát Rally óta először térnek vissza a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid pilótafülkéjébe.
A 2024-es év első portugáliai dobogóját követően Tänak/Järveoja folytatta sikereit a Rally Italia Sardegna-na, ahol megszerezték első győzelmüket a szezonban. A győzelmet a spanyolok, Dani Sordo/Cándido Carrera harmadik helyezése kísérte.
A bajnokságban vezető Neuville/Wydaeghe csapata szeretne javítani, miután Szardínián először végeztek az első ötön kívül a szezonban. A belga duó azonban a vasárnapi erős futamnak köszönhetően az olasz szigeten csak néhány pontot veszített az üldözőkkel szemben.
A WRC-től való hét év kihagyás után a Rally Poland visszatér a naptárba a 80. jubileumi fordulóra. A Mikołajki székhelyű esemény évek óta az Európai Rallye Bajnokság (ERC) egyik alapköve, és a WRC szünet előtt Neuville a 2017-es kiadáson közel másfél perces előnnyel szerezte meg a győzelmet. Tizenkét hónappal korábban, 2016-ban Mikkelsen volt az, aki a dobogó legfelső fokára állt, Tänak pedig szorosan követte őt a második helyen. A közelmúltban elért erős eredmények sorozata és az olyan csapatok felállása, akik tudják, mi kell a lengyel kavicsos pályán a győzelemhez, a siker receptjét alkotja, így az alzenaui székhelyű csapat az élre állhat a közelgő megmérettetésen.
Cyril Abiteboul – a Hyundai Motorsport elnöke és csapatfőnöke: “Az előző néhány raliversenyen elért sikerszériánkat követően sok pozitív lendület van bennünk, amikor Lengyelország felé fordítjuk figyelmünket. Ez egy nagyon gyors murvás verseny, és tudjuk, hogy ez a Toyota versenytársaink által kedvelt felület, így kihívóként közelítjük meg ezt az eseményt. Továbbra is vezetjük mindhárom bajnokságot, és az erre a versenyre való felállásunkban már két olyan legénység van, akik győzelmet arattak ebben a szezonban, így izgatottan várjuk, hogy az autó ezen a felületen is hasonlóan fejlődött-e, mint a többin. A Rally Poland 2017 óta nem szerepel a WRC naptárában, de Andreasnak van némi friss tapasztalata itt az ERC futamokon, így felbecsülhetetlen értéket képvisel majd, amikor a tudását a csapatba hozza. Thierry és Ott korábbi sikerei, köztük egy győzelem, további bizalmat adnak nekünk. Reméljük, hogy szép számú pontot hozhatunk haza, hogy megőrizzük vezető helyünket a bajnokságban.”
Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– A belgák vezetik mind a pilóták, mind a navigátorok bajnokságát
– Neuville nyerte a 2017-es Legyel Rallyt.
Thierry Neuville: “A Rally Poland egy olyan esemény, amelyet nagyon élvezek. Mivel gyors kavicsos rali, néhány kiemelkedő ugratóval és hegycsúccsal, a szakaszok igazán izgalmasak lehetnek, és nagyon jól szórakozhatunk. Meg kell győződnünk arról, hogy már a rajtnál a megfelelő beállításokkal és jó tempójú jegyzetekkel rendelkezünk, mivel még nem teszteltünk lengyel utakon. A beállítások tekintetében nagy tapadásra és tapadásra van szükségünk, de nem hiszem, hogy ez nagyban különbözni fog a többi kavicsos raliversenytől, amelyen ebben a szezonban már részt vettünk. Az első helyről való indulás hatalmas előnyt vagy hátrányt jelenthet, attól függően, hogy mennyire fogjuk megtisztítani az utat, de majd meglátjuk, ha odaérünk. Arra számítunk, hogy következetesek és gyorsak leszünk, hogy tisztességes pontokat hozzunk haza mindhárom bajnokságban.”
Ott Tänak – Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– Az észtek nyerték az előző fordulót Szardínián
– A duó a második helyen áll a pilóták és a navigátorok versenyében.
Ott Tänak: “Nagyszerű emlékeim vannak Lengyelországról – ez egy olyan rali, amit nagyon élveztem. Nagyon gyors, igényes utakkal rendelkezik, amelyek az időjárástól függően masszívan változhatnak, de nagyon várom már. Nagyon tetszik ennek a versenynek a profilja, és hasonló ahhoz, ahol Észtországban tanultam vezetni. Nagyon közel voltam ahhoz, hogy megnyerjem életem első raliversenyét Lengyelországban, de nem sikerült. Azóta többször is a dobogón végeztem, így tudom, hogy jól tudok teljesíteni, de még van hova fejlődnöm. Remélhetőleg megtaláljuk a jó érzést az autóban, ami kellő önbizalmat ad ahhoz, hogy az egész hétvégén végignyomjuk a tempót”.
Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (#9 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– Az első WRC forduló a norvégok számára az áprilisi Horvát Rally óta.
– Az ERC-ben Lengyelországban szerzett friss tapasztalatok előnyt jelentenek a #9-es csapat számára.
Andreas Mikkelsen: “Nagyon izgatottan várom, hogy visszatérjek a csapattal Lengyelországba a közelmúltbeli portugáliai és szardíniai sikereik után. A Rally Poland egy szupergyors verseny, homokos felülettel, így egy olyan stabil és gyors autóval, mint a miénk, a legtöbbet lehet kihozni a kátyúkból. Még nem vezettem a Hyundai i20 N Rally1-et versenyszerűen kavicson, de mivel a verseny előtt két napot tölthetek az autóban, remélem, hogy megtalálom a megfelelő beállításokat az ottani hétvégére, így készen állok arra, hogy a mezőny elejéig küzdjek. Az úthelyzet is döntő fontosságú ezen a versenyen, és nagyban függ az időjárástól, így ez nagy szerepet fog játszani a hétvégémben. Remélem, hogy a hétvége során a fontos pozíciókért fogok harcolni. Volt már két dobogós helyezésem és egy győzelmem itt, és szeretném ezeket a jó eredményeket ismét megismételni.”
A hétvége áttekintése
– A Rally Poland csütörtökön reggel a Shakedownnal kezdődik, majd este az SSS1 Mikołajki Arena (2,50km) következik.
– A pénteki útvonal két kör Stańczyki (SS2/5, 29,40km), Wieliczki (SS3/6, 12,90km) és Olecko (SS4/7, 13,20km), majd a Mikołajki Aréna (SSS8, 2,50km) zárja a napot.
– A szombati nap a leghosszabb versenykilométer, 124,10km hét szakaszon keresztül: Świętajno (SS9/13, 18,50km), Gołdap (SS10/14, 19,90km), Czarne (SS11/15, 22,40km) és SSS12 Mikołajki Arena 3 (2,50km).
– Vasárnap négy szakasszal zárul a hétvége, beleértve a Power Stage-et is: SS19 Mikołajki 2 (10,73km).
Hyundai Motorsport Media
./.
matezsoltee