A regnáló világbajnok Kalle Rovanperä vezeti a WRC Tet Rally Latvia 2024 futamát.A mai hét gyorsasági szakaszból Rovanperä négyet nyert, hazai versenyén Mārtiņš Sesks kettőt (!), míg Sebastien Ogier egy szakaszon volt a leggyorsabb. A szakaszgyőztesek ugyanebben a sorrendben állnak a futam élén. A világbajnoki éllovas Thierry Neuville a 9. helyen fejezte be a mai versenynapot +1:23.3 perces lemaradásban a takaritásnak is köszönhetően.
A csütörtök esti nyitó szuperspeciál szakasz után, a pénteki nap lesz a futam leghosszabb napja, hét szakasszal és 120,92 versenykilométerrel, amely északnyugati irányba vitte a legénységeket. Nem volt lehetőség szervizelésre, amíg a csapatok vissza nem tértek Liepājába a nap végén, csak a délelőtti és a délutáni körök előtti gumiszerelési zónákban nyúlhattak a versenyzők az autóikhoz.
Abban az országban, ahol tizenévesként kezdte ralis karrierjét, Rovanperä a reggeli első szakasz megnyerésével tovább növelte előnyét, bár a verseny továbbra is szoros maradt, és előnye a három tesztből álló első kör után viszonylag elhanyagolható 3,2 másodperc volt. A délutáni négy szakaszból hármat megnyert, és a záró Talsi teszten elért ideje elég volt ahhoz, hogy előnyét 8,9-ről 15,7 másodpercre növelje a helyi kedvenc Mārtiņš Sesks (M-Sport Ford) előtt.
Rovanperä:Elég jó nap volt. Nem volt tökéletes az érzés, de nem hibáztunk, és úgy gondolom, jó munkát végeztünk. Reggel nem éreztem magam annyira magabiztosnak az autóban, és a körülmények is elég csúszósak voltak. Az autón ehéz volt sokat változtatni, mivel csak egy gumiszerelési zóna volt, és nem volt rendes szerviz, de délutánra megpróbáltunk javítani az autón és keményebben nyomni, így egy kicsit jobb érzésre találtunk. Igyekeztem tisztán vezetni, nem nyomtuk túl sokat, amikor az érzés nem volt a legjobb, és így is jött néhány jó idő. A gumistratégia is nagyon jó volt. Meg kell próbálnunk találni valamit holnapra, hogy következetesebb érzésünk legyen, de egyébként jó volt.”
Ogier: Nagyon élveztem a mai napot, jó móka volt az autóban ülni, miután néhány éve nem voltam ilyen gyors versenyen. A teljesítményemmel is elégedett vagyok. Ma hatalmas tisztítóhatást tapasztaltunk, és bár nem voltunk a legrosszabb helyzetben az úton, csak három autó volt előttünk, így néhány pillanatban számunkra is csúszós volt a pálya. Jól éreztem magam az autóban, és a tempónk is jó volt. Nagyon pozitív, hogy ma este ott vagyunk, ahol vagyunk, és ez egy jó nap volt a csapat számára. Nem igazán vagyunk harcban Kalle-val, de érdekes a küzdelem a második helyért, és mindent megteszünk, hogy így folytassuk holnap is.”
Neuville: „Kihívásokkal teli nap volt, de a rali kezdete előtt nem is számítottunk kevesebbre. Tudtuk, hogy ez lesz a szezon eddigi legnehezebb futama. Próbáltam keményen nyomni, különösen az utolsó szakaszon, de ma nem tudtam többet tenni odakint. “
Szombaton egy újabb kemény nap vár a legénységekre, nyolc szakasz – amelyek közül hatot csak egyszer teljesítenek – 104 kilométeres versenytávval.
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 1:08:44.5
2. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 Hybrid +15.7
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +21.6
4. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +33.2
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +38.5
6. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +38.8
7. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +52.7
8. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:10.2
matezsoltee