Mathieu Franceschi a lehető legjobban kezdte meg a FIA Európai Rallye Bajnokság pontversenyének vezetésére irányuló törekvését a ma reggeli kvalifikációs szakasz leggyorsabb idejével.
Tíz ponttal lemaradva a címvédő Hayden Paddon mögött a Rally di Roma Capitale előtt, Franceschi 2 perc 07,3 másodperces időt ért el a 4,00 kilométeres Fumone szakaszon.
A Michelin abronccsal felszerelt Škoda Fabia RS Rally2 pilótája így nyilatkozott: “Nagyon jó szakaszunk volt, a gyors első része olyan volt, mint a Barum Rally, nagyon rázós és nagyon gyors. Nagyon élvezzük, és örülünk, hogy újra aszfalton vagyunk. Sokat dolgoztunk Észtország és mostani futam között, és készen állunk arra, hogy újra neki vágjunk.”
Erik Cais, aki egy másik Michelin abroncsú Fabia RS Rally2-vel versenyzett, 0,4 másodperccel maradt el Franceschitől, és erős második lett egy olyan szakaszon, amelyet úgy jellemzett, mint „az én kenyerem”. Hozzátette: „Tiszta futam volt, néhány ponton gyorsabbak lehettünk volna”.
Efrén Llarena, az ERC 2022-es bajnoka volt a harmadik leggyorsabb, 0,7 mp-cel Franceschi mögött. A Michelin-felszerelésű spanyol így nyilatkozott: “Boldog vagyok, élvezzük, és ez nagyon fontos. Ez egy jó idő volt, jó sebességünk van, de ez a sebesség nem olyan, mint a ralin”.
A hónap elején negyedik osztrák bajnoki címét megszerző Simon Wagner 0,8 másodperccel volt lassabb Franceschinél az ERC-ben való visszatérése után, miután „két apró hibát vétett”.
Andrea Mabellini volt a legjobb olasz versenyző az ötödik helyen a Team MRF Tyres számára, a szlovén Boštjan Avbelj pedig 2020 óta első ERC-s indulásakor az első hatban végzett.
Az ERC címvédője és a jelenlegi pontversenyben vezető Hayden Paddon 1,4 másodperccel volt lassabb Franceschinél, és a hetedik helyen végzett a Pirellivel felszerelt Hyundai i20 N Rally2-vel. Ő így nyilatkozott: „Az időnk egy tizedmásodpercre megegyezik a tavalyi évhez képest, szóval ez azt mutatja, hogy jelenleg beragadtunk”.
Roberto Daprà, az ERC4 2023-as bajnoka lett a nyolcadik, Miko Marczyk a kilencedik, a top 10-et pedig Simone Campedelli zárta, aki ma tölti be 38. életévét. Tania Canton navigátorával együtt Campedelli az Orange1 for Women kezdeményezést népszerűsíti.
Filip Mareš arról számolt be, hogy a Hankookkal felszerelt Toyota GR Yaris Rally2 fedélzetén egy levágásgátlót talált el, mivel a 11. leggyorsabb volt.
Simone Tempestini, aki a Michelin felszereltségű Fabia RS Rally2-t először vezeti aszfalton, „furcsa érzésről számolt be az utolsó szakaszon”, hozzátéve: “Volt egy kis problémánk a pop-off szeleppel. Ez az első kilométer az autóval aszfalton, de élvezzük.”
A többszörös román bajnok a 12. leggyorsabb volt, őt követte a 2014-es junior ERC-bajnok Stéphane Lefebvre.
Mads Østberg, aki a Rally di Roma Capitale debütál, a kvalifikációs szakaszt azzal töltötte, hogy még jobban alkalmazkodjon az olasz utak által kínált alacsonyabb tapadáshoz. A szabadedzésen megsérült gumiabroncsát követően a 14. legjobb időt érte el, Adam Brezik pedig a 15. helyen végzett.
Andrea Crugnola, az olasz bajnoki címvédő és a tavalyi Rally di Roma Capitale győztese a 24. helyen végzett, miután „néhány hibáról” és „önbizalomhiányról” számolt be.
A Colosseo ACI Roma szakasz, amely a világhírű nevezetesség előtt zajlik, a következő, helyi idő szerint 20:05-től.
matezsoltee