A pénteki félidőben Rovanperä az élen

A pénteki félidőben Rovanperä az élen

MEGOSZTÁS
Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Finland in Jyvasküla, Finland on 1,August. 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202408010517 // Usage for editorial use only //

Kalle Rovanperä két tizedmásodperccel vezette a Secto Rally Finlandot, mivel a Toyota GR Yaris Rally1-es autói a péntek reggeli négy esős szakasz után az első három helyen álltak.

Hagyományos finn módra a sebesség magas volt, és a különbségek szorosak voltak, amikor az FIA Rally Világbajnokság leggyorsabb fordulója a csütörtöki jyväskyläi szuper speciál szakasz után a gyorsasági erdei utakra költözött.

A GR Yaris Rally1-es autók, amelyeket itt, a rali központjában építenek és készítenek fel, mind a négy gyorsasági teszten az időmérők élén végeztek, Rovanperä a túlzott túlkormányzottságot leküzdve megelőzte csapattársát, Evanst, míg Sébastien Ogier 2,8 másodperccel hátrébb zárta az első hármat. Mindhárom pilóta különböző időpontokban vezetett a délelőtt folyamán.

A harmadiktól az ötödik szakaszig késett a program, miután Ott Tänak és navigátora Martin Järveoja, aki a kilencedik forduló előtt a második helyen állt a pontversenyben, felborultt a Hyundai i20 N Rally1-gyel. Tänaknak nem esett baja az incidensben, de Järveoja-t kórházba szállították orvosi vizsgálatra. Takamoto Katsuta is problémákkal küzdött, aki a negyedik helyről zuhant vissza, amikor az 5. szakaszon egy fának ütközött és tönkretette a Toyota hátsó felfüggesztését.

“Csináltunk néhány változtatást az autón, és végül talán egy kicsit jobb lett” – mondta Rovanperä. “Ezen a ralin minden az igazán apró részleteken múlik, hogy gyorsak legyünk az autóval. Ez határozottan egy nagyon trükkös kör volt, és keményen kell dolgoznunk délutánra.”

A nedves körülmények Evans javára váltak, mivel a második helyről induló walesi versenyzőnek nem kellett aggódnia amiatt, hogy a laza port lesöpörje az útfelületről. Két leggyorsabb szakasz szerepel a neve mellett és a 4. szakaszon megelőzte Rovanperä-t, majd a következő szakaszon visszaesett a második helyre.

A hazai hős Esapekka Lappi Katsuta hibáját követően feljött a negyedik helyre, a bajnokságot vezető Hyundai csapattársa, Thierry Neuville pedig további 4,4 másodperccel lemaradva. Neuville, aki csütörtökön megnyerte az SS1-et, elégedetlen volt az autója kezelésével, és értékes időt veszített, amikor Myhinpääben túllőtt egy kereszteződésen.

Adrien Fourmaux, az M-Sport Ford versenyzője számára ez a délelőtt progresszív volt, mivel a francia folyamatosan módosította a Puma Rally1 beállításait az egyes szakaszok között, mivel nem volt lehetősége a verseny előtti tesztelésre. A hatodik helyen végzett, 37,0 másodperccel megelőzve Grégoire Munster hasonló autóját, míg Sami Pajari, Katsuta és a WRC2-t vezető Oliver Solberg egészítette ki a top 10-et.

1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 29:49.9 perc
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +0.2
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +3.0
4. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +9.7
5. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +14.1
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +31.3
7. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:08.3
8. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:16.8

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ