Kalle Rovanperä két tizedmásodperccel vezette a Secto Rally Finlandot, mivel a Toyota GR Yaris Rally1-es autói a péntek reggeli négy esős szakasz után az első három helyen álltak.
Hagyományos finn módra a sebesség magas volt, és a különbségek szorosak voltak, amikor az FIA Rally Világbajnokság leggyorsabb fordulója a csütörtöki jyväskyläi szuper speciál szakasz után a gyorsasági erdei utakra költözött.
A GR Yaris Rally1-es autók, amelyeket itt, a rali központjában építenek és készítenek fel, mind a négy gyorsasági teszten az időmérők élén végeztek, Rovanperä a túlzott túlkormányzottságot leküzdve megelőzte csapattársát, Evanst, míg Sébastien Ogier 2,8 másodperccel hátrébb zárta az első hármat. Mindhárom pilóta különböző időpontokban vezetett a délelőtt folyamán.
A harmadiktól az ötödik szakaszig késett a program, miután Ott Tänak és navigátora Martin Järveoja, aki a kilencedik forduló előtt a második helyen állt a pontversenyben, felborultt a Hyundai i20 N Rally1-gyel. Tänaknak nem esett baja az incidensben, de Järveoja-t kórházba szállították orvosi vizsgálatra. Takamoto Katsuta is problémákkal küzdött, aki a negyedik helyről zuhant vissza, amikor az 5. szakaszon egy fának ütközött és tönkretette a Toyota hátsó felfüggesztését.
“Csináltunk néhány változtatást az autón, és végül talán egy kicsit jobb lett” – mondta Rovanperä. “Ezen a ralin minden az igazán apró részleteken múlik, hogy gyorsak legyünk az autóval. Ez határozottan egy nagyon trükkös kör volt, és keményen kell dolgoznunk délutánra.”
A nedves körülmények Evans javára váltak, mivel a második helyről induló walesi versenyzőnek nem kellett aggódnia amiatt, hogy a laza port lesöpörje az útfelületről. Két leggyorsabb szakasz szerepel a neve mellett és a 4. szakaszon megelőzte Rovanperä-t, majd a következő szakaszon visszaesett a második helyre.
A hazai hős Esapekka Lappi Katsuta hibáját követően feljött a negyedik helyre, a bajnokságot vezető Hyundai csapattársa, Thierry Neuville pedig további 4,4 másodperccel lemaradva. Neuville, aki csütörtökön megnyerte az SS1-et, elégedetlen volt az autója kezelésével, és értékes időt veszített, amikor Myhinpääben túllőtt egy kereszteződésen.
Adrien Fourmaux, az M-Sport Ford versenyzője számára ez a délelőtt progresszív volt, mivel a francia folyamatosan módosította a Puma Rally1 beállításait az egyes szakaszok között, mivel nem volt lehetősége a verseny előtti tesztelésre. A hatodik helyen végzett, 37,0 másodperccel megelőzve Grégoire Munster hasonló autóját, míg Sami Pajari, Katsuta és a WRC2-t vezető Oliver Solberg egészítette ki a top 10-et.
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 29:49.9 perc
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +0.2
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +3.0
4. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +9.7
5. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +14.1
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 Hybrid +31.3
7. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 Hybrid +1:08.3
8. Pajari/Mälkönen – Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1:16.8
matezsoltee