Elkezdődött a 44. Dakar 2022. A mai szakasszal – 595 kilométer etap, 19 kilométer szelektív – kvalifikálják magukat a versenyzők a holnapi 1B HaIl-HaIl közötti “körgyorsra”, amely az első éles szelektívje lesz az idei sivatagi száguldásának.
Motor – 144 egység: Az ausztrál Daniel Sanders (Gas Gas Factory Team) végzett a kategóris ranglistájának élén, így az övé lesz az első rajthely az 1B szakaszban. Sanders Pablo Quintanillát, Ross Branchot és Kevin Benavidest előzte meg.
Daniel Sanders:”Nagyon kényelmesen éreztem magam a szakaszon, a motor maximálisan kezelhető volt. Jó kis sebességet tudtumkl mutatni, de a navigációnak holnap el kell kezdődnie. Hosszú verseny elé nézek. Tudtam, hogy gyorsnak kell lennem a prológon. Nem lesz túl sok navigáció a prológon, így az első 3-ban vagy az 5-ben is végezhetek. Ez jó helyet biztosít a holnapi 10. és 15. rajthelyhez. Menő dolog megnyerni az első Dakar szelektívemet.”
Quad – 20: Az argentín Manuel Anduijar volt a leggyorsabb, a francia Alexandre Giroud és chilei Giovanni Enrico előtt.
Autó – 85 : Nasser Al-Attiyah végzett a első helyen, Carlos Sainz és Brian Baragwanath előtt.
Könnyűsúlyú prototípus – 48: Seth Quintero bizonyult a leggyorsabbnak a kategóriában Andreas Mikkelsen és Francisco Lopez Contardo előtt.
SSV – 47 : Két lengyel, a Gochal testvérek végzett a kategória élén, Marek Gochal, Marek Gochal sorrendben, míg a harmadik helyen Rodrigo Luppi di Oliviera ért célba.
Kamionok – 56: Eduard Nikolaev nyerte a Kamazok külön versenyét. Az orosz márka végzett a szelektív első négy helyén. A tavalyi győztes Dmitrij Sotnikov lett a második, a 2020-as bajnok Andrej Karginov a harmadik, míg ez elmúlt két év második helyezettje Anton Shibalov lett a negyedik.
Sébastien Loeb:“Ez egy megfelelő idő, hogy megválasszuk a (rajt)pozíciónkat” : “Könnyedén vezettem, mert nem akartam mindent elveszíteni az első szakaszon, de a navigátorommal nagyon éber állapotban voltunk. Nem akartuk, hogy egy dűne váratlanul elkapjon minket. Még így is elég jól teljesítettem . Jelenleg a harmadik helyen állok [5. hely, +37 s], bár messze lemaradtam a leggyorsabb időtől. Újabb év, Nasser újabb bemutatója a prológban. Már megszoktuk. De képet ad arról, hogy a többi autó hol áll és mire képes… A stratégiánk az volt, hogy megpróbáljuk a legjobb időt autózni, hogy holnapra ki tudjuk választani a rajtpozíciónkat. Jobb volt a tizenegyedik, mint a tizedik, de nehéz volt kihúzni! A holnapi választásunk attól is függ, hogy kik állnak majd mögöttünk. De egy biztos: nem indulunk a front közelében.”
Giniel De Viliers: “Még egy kicsit rozsdás vagyok.” Csak egy tiszta etapot akartam. Majdnem nekiütköztünk egy nagy sziklának az egyik kanyarban, résen kellett lennünk azon a részen. Még mindig kicsit rozsdás vagyok, de meg kell találnom a tempómat, elégedett vagyok a teljesítményemmel. A COVID-tesztem miatti zűrzavar megviselte, és azt hiszem, szükségem lesz néhány napra, hogy újra tisztán lássak és 100%-os legyek. Egy biztos, ez nem volt egy könnyű kezdés.
Stéphane Peterhansel: Csak finoman és finoman. “A szakasz céljában, amikor láttuk a visszaszámlálást, az nagyon érzelmes volt, mert hónapok óta keményen dolgoztunk ezért a pillanatért. Finoman, lágyan közelítettük meg ezt a szakaszt Száguldottunk 20 kilométeren keresztül. Nagyon óvatosak voltunk, figyeltünk minden paramétert, az autót jó volt vezetni. Ez egy szórakoztató élmény volt, és ez nagyon fontos volt. Megerősítette a tesztelés során szerzett összes adatot. Az autó jól átment a dűnéken, ami nagyszerű érzés volt. El akartuk kerülni, hogy a legjobb 10-ben végezzünk, így nem kellett választanunk, ezért nagyon lassan mentem.”
matezsoltee