Második hely az Acropolis Rallyn!

Második hely az Acropolis Rallyn!

MEGOSZTÁS

Második hely az Acropolis Rallyn!

Második hely az Acropolis Rallyn!Második lett az Acropolis Rallyn a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős, ezzel a MOL Racing Team párosa már a harmadik európa-bajnoki futamán dobogóra állhatott. A verseny 12 gyorsasági szakaszából kettőt megnyert a páros, a többi szakaszon pedig mindig ott voltak a legjobb nyolc között.

Elmondhatatlanul boldogok vagyunk, de azt hiszem igazán megélni és felfogni majd csak később fogom ezt az eredményt. Ráadásul egy olyan versenyen lettünk másodikak, ahol már a legjobb hat közé kerülni is óriási teljesítmény, most pedig itt álltunk a dobogón! Nagyon köszönöm mindenkinek a támogatást, a szponzorainknak, a szurkolóinknak, sőt a teljes magyar ralikedvelő társadalomnak, mert ilyen szintű összefogással még nem találkoztunk. Folyamatosan kaptuk a buzdító üzeneteket, és a gratulációkat, ami nem csak most nagyon jó érzés, hanem a verseny közben is sokat jelentett nekünk” – összegzett Herczig Norbert a díjkiosztó után.

A Mol Racing Team versenyzői szakaszgyőzelemmel kezdték az Acropolis Rally-t. A pénteki nyitónapon megnyerték az Athénban rendezett szuperspeciált, majd a második versenynapon az utolsó előtti 25 kilométeres gyorsaságin is a legjobb időt autózták. Mindezt úgy, hogy a cél előtt a fékfolyadék is felforrt, így beeső fékpedállal teljesítették az utolsó kanyarokat. A szombati nap végén már a második volt a Herczig –Ferencz kettős, és ezt a pozíciót a vasárnapi zárónapon is megőrizték, sőt, a szombati egy perc feletti hátrányukat a győztes Magalhaes mögött a verseny végére fél percre csökkentették.

Már a teszten és a pályabejáráskor is láttuk, hogy az előzetesen vártnál is keményebb lesz a terep. Soha életünkben nem találkoztunk még ilyen talajjal, már-már terepralis pályákon mentünk. Érdekes volt, hogy versenyautóval még rosszabb volt a helyzet, így okosan kellet meghatároznunk a taktikát. Már a kvalifikáción takarékoskodtunk a gumikkal, és később is az előre tervezetteknek megfelelően használtuk az abroncsokat, a gyorsaságik közt is folyamatosan variáltuk az elosztást, így az utolsó két szakaszra is maradt négy új gumink. Figyeltünk minden kigyorsításra, óvtuk az abroncsokat, a futóművet és még a felniket is, hiszen láttunk olyan párost, akiknek a keréktárcsa közepe tört el” – ecsetelte a körülményeket a pilóta, és azt is kiemelte, hogy újra sokat nyomott a latba a BRR csapat profizmusa, akik nemcsak az autó felkészítésével végeztek tökéletes munkát, hanem a megfelelő stratégia kialakításában is nagy szerepük volt. Norbi azt is beismerte, hogy egy hibát is elkövetett még az itiner felírásánál, rosszul diktált fel egy jobbos kanyart, így a vasárnapi második gyorsasági szakaszon lecsúsztak az út mellé, leállt a motor, és újra kellett indítani az autót. Szerencsére nem veszítettek sok időt, és az autó sem sérült meg, és a folytatás után a ritmusból sem zökkentek ki.

Az Acropolis Rallyn elért második hellyel nemcsak a Herczig – Ferencz kettős jelezte az európai élmezőnynek, hogy komolyan számolni kell velük a következő futamokon, hanem a MOL kifejezetten R5-ös versenyautókhoz kifejlesztett új versenyüzemanyaga a Hi5 is ezzel a nagyszerű eredménnyel teljesítette első versenyét.

„Már a kvalifikáció rajtjánál éreztem, hogy mennyire megváltozott az autónk viselkedése. Sokkal jobban gyorsult, és utána a fokozatokat is hamarabb tudtam váltani, és a kigyorsításoknál is nagyon jól jött el az autó. Nemcsak az üzemanyagot fejlesztette a MOL az R5-ös versenyautókhoz, hanem a Skoda gyárban is készítettek egy új motorvezérlő programot a Hi5 versenybenzinhez, ezzel még jobban ki tudtuk használni az új üzemanyag előnyös tulajdonságait. A Hi5 tökéletesen helytállt ezek között az extrém körülmények között is” – értékelte Norbi az új versenyüzemanyag teljesítményét.

A görögországi versenyen elért siker sem feledteti azonban a csapattal, hogy még mindig a tanulóévet teljesítik, így a soron következő Ciprusi versenyen is ugyanaz lesz a feladat, mint az első három fordulóban: tanulni, versenykilométereket és tapasztalatokat gyűjteni, és emellett olyan tempót választani, ami a biztos célba érkezés mellett a jó eredményeket is magával hozza. Az Acropolis Rallyn sikerült megtalálni a tökéletes egyensúlyt, és a második hely mellett további fontos sikereket is elkönyvelhet a MOL Racing Team párosa, mondta Herczig Norbert:

A versenyhétvége alatt végig nagyon örültem a részeredményeknek. A gyorsasági idők azt mutatták, hogy méltó ellenfelei vagyunk a számottevő világbajnoki tapasztalatokkal rendelkező, és ott jó eredményeket elérő párosokkal, itt említhetem Brynildsenéket, vagy akár a gyári versenyző finn Nordgrent. A második hely remek eredmény, de tény, hogy kellett hozzá az a szerencse is, ami a Kanári-szigeteken elkerült minket. Ám a sors máris visszaadta, amit ott elvett tőlünk. A gyorsaságikon elért időeredmények azonban azt mutatják, hogy jó döntés volt belevágni az Eb részvételbe, és ahogy gyűlik a tapasztalatunk, remélem egyre több hasonló sikernek örülhetünk majd. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, máris a következő verseny körül forognak a gondolataink, a Ciprus Rallyn próbálunk hasonló filozófiával versenyezni, mint Görögországban, és bízunk benne, hogy két hét múlva is ennyire jó hangulatban utazhatunk majd hazafelé!”

MAGALHAES Bruno (prt), MAGALHAES Hugo (prt), SKODA FABIA R5, portrait HERCZIG Norbert (hun), FERENCZ Ramon (hun), SKODA FABIA R5, portrait PTASZEK Hubert (pol), SZCZEPANIAK Maciej (pol), Skoda Fabia R5, portrait podium ambiance during the European Rally Championship 2018 – Acropolis Rally Of Grece, June 1 to 3 at Lamia – Photo Gregory Lenormand / DPPI

Az Acropolis Rally ERC értékelésének végeredménye:

1. Bruno Magalhaes / Hugo Magalhaes – Skoda Fabia 3:02:09.4
2. Herczig Norbert / Ferencz Ramón – Skoda Fabia +29.1
3. Hubert Ptaszek / Maciej Szczepaniak – Skoda Fabia +1:37.2
4. Eyvind Brynildsen / Veronica Engan – Ford Fiesta +2:35.2
5. Simos Galatariotis / Antonis Ioannou – Skoda Fabia + 3:23.0
6. Grzegorz Grzyb / Jakub Wrobel – Skoda Fabia +5:20.6
7. Jourdan Serderidis / Fréderic Miclotte – Skoda Fabia + 5:55.5
8. Avcioğlu Orhan / Korkmaz Burçin – Skoda Fabia + 6:39.3
9. Nobre Paulo / Morales Gabriel – Skoda Fabia + 6:55.3
10. ifj. Érdi Tibor / Papp György – Mitsubishi Lancer + 9:07.8

A Rali Európa-bajnokság versenyei:

2018. március 22-24. – Azores Airlines Rally – 6. hely
2018. május 3-5. – Rally Islas Canarias – 11. hely
2018. június 1-3. – Acropolis Rally – 2. hely
2018. június 15-17. – Cyprus Rally
2018. július 20-22. – Rally Di Roma Capitale
2018. augusztus 24-26. – Barum Czech Rally Zlín
2018. szeptember 21-23. – Rally Poland
2018. október 12-14. – Rally Liepaja

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ